När.....


...... man vaknar 6.20, då blir dagen lång.....
Men å andra sidan kan man ta itu med sånt man inte ids med annars.
Under morgonen skulle jag bara hämta en sak i mina förvaringslådor på "min" toalett men tyckte det såg så sjaskigt ut att det fick bli en storstädning där.
Jag har ju 2 transparanta lådor med lock men den översta är öppen.
Det ligger för mycket....eeeeeeeeh... grejer för att kunna sätta på locket så det blir ju rätt dammigt där med tiden.
Så det slutade med att jag snyggade upp i badrumsskåpet oxå så där försvann 1.5 tim.

Men när morgonen blir tidig så blir förmiddagen trött så  det blev en slummer på soffan en stund.
Åkte till lokala affären en sväng, sen städade jag bilen när jag kom hem.
Eller 1/4 bil iaf, det är ju bara jag som kör-åker i den så det blir bara skitigt på förarsidan.
Har börjat packa inför resan hem till ön imorrn men det känns som om det kvittar vad man packar, det blir aldrig rätt ändå.
Men det slutar väl ändå med att vi åker hem till lägenheten vid halv 9 tiden för att det regnar, blåser halv storm eller nåt annat så man inte kan sitta ute.
Det verkar ju bli en rätt blöt tillställning i år.
Som många andra år.......
För min del har midsommar tappat mycket av sin tjusning, det är inte som det var förr.... 💕

Igår så var jag ju hos audionomen, det som är lite besvärligt att ställa in är ljudet av min egen röst.
När jag fick dom höll jag på å bli tokig, det ekade i huvudet.
Förra gången sänkte hon min röst med 2 steg (basen..) å det blev bättre men då blev det en känsla av lock för vä öra.
Nu sänkte hon ytterligare ett steg men höjden diskanten å då försvann det.
Jag har en tid i början på augusti men funkar detta kan jag bara avboka tiden.
Det är väl lite därför oxå som jag inte haft dom så mycket utöver att jag bara går hemma själv.
Det måste ju vara behagligt att ha dom annars är man inte så pigg att sätta i dom.
Men visst märker jag skillnad när jag haft dom mera, hur mycket dom gör för hörseln.

Sen var det dags för frissan, såååå ljuvligt skönt att få gå å sätta sig å bli ompysslad.
Hon är rent överjävlig på skalpmassage, hon blev lätt förskräckt över hur stel jag är i nackmuskulaturen.
En fantastiskt snygg färg, den är kallare än bilden ger rättvisa,  men jag skulle haft rosalila underliggande slingor men hon hade inte fått hem den färgen så det får bli nästa gång.
Men så skönt med en fräsch färg å bli klippt.
Hade varit perfekt att ut å springa en runda idag men jag ville inte tvätta håret idag så det fick vara.
Låta färgen få sätta sig ordentligt innan jag tvättar det nästa gång.
Jag har silvershampo å färgbomb så jag kan underhålla färgen så länge tills det blir för sjaskigt, då är det bättre att tvätta ur det.



Har t o m lackat naglarna idag, en lysande orange färg med guldhologramlack på ringfingernaglarna.


 Ja, nu är det städat å sommarpyntat här hemma så nu kan sommaren börja.
Det blir ju en stillsam å rätt händelselös sommar men får hoppas man får fler somrar.
Men det lär dröja innan man kan vara som "vanligt" igen om än nånsin...
Nu har det ju tagit ny fart å det kommer säkert fler vågar av det innan det gått igenom alla.
Men det får tiden utvisa.......

HA EN BRA KVÄLL !!


Kommentarer

Populära inlägg