Sommar, sommar, sommar.......





........ det är dans i Folkets park......
Sommar, sommar, sommar,
Hjärtan skärs i trädens bark.....
💗
Ja, så lyder den välbekanta  sången.....
92 dagar av sommar ligger framför oss, vad det blir av den står än så länge skrivet i stjärnorna.
Ett som är säkert är att det blir en annorlunda sommar i år.......

Nån dans i Folkets park som sången lyder verkar det inte bli 😞
Gångna helgen skulle det varit dansmara i Kärrasand men av det blev inget..
4e Juli skulle vi dansat till underbara Streaplers på samma ställe men det lär inte heller bli nåt.
På lör 6e Juni skulle vi åkt Öland Cab Tour, en slinga på 10 mil, kroppkakslunch nånstans å middag på Strand Hotell på kvällen men icke.
Det är framflyttat till 5e juni nästa år, inte mycket att göra nåt åt men det hade varit extra festligt för att det är Sveriges Nationaldag på lördag.
Inga bilträffar, inga crusingar, inga Sommarkvällar med musik i städerna, ingenting...
Så det blir nog en stillsam sommar........

Jag har tur att kunna åka hem till ön, att ha boende där så man kan åka när man vill.
Men visst, nån liten tur neråt Skåne eller åt västkusten kan man ju ta.
Nåt får det ju bli iaf...
Är tacksam för den fantastiska resan till Polen å hans hemtrakter förra sommaren, vädret var ju helt otroligt å sen vandringen upp på Snietzka 💗
Men jag vill tillbaka till både Kolobrzeg och Sopot men att åka i början-mitten på augusti istället för september som vi var där.

Gårdagen förflöt stillsamt...
Fick en alldeles fantastisk hälsning på fb av lill-loppan:
Å, min kära mor, som på mig när jag hällde ut vaniljsockret svor.
Vi har delade meningar om många saker.
Och allra bäst är du när du står å baker. (=bakar på öländska..)
Jag hade nog velat ge dig en blomma på en dag som denna.
Men istället sitter jag här hemma med puckelrygg och näsbränna.
Jag hoppas att den här söndagen blir en i sitt egna slag.
Grattis Lenin på din egna mors dag 

Hahaha, hon e inte klok ungen 😄
Hon kan dikta ihop som få andra..
Ett tag fick vi hela A4 ark med rim på julklapparna, nu har hon lugnat sig lite vad det gäller julklappsrimmandet.
Ang vaniljsockret så var hon sådär nåt år gammal, kanske plus/minus 1-2 mån.... 😊
Det var så tyst så jag gick å tittade efter henne, hittade henne i köket med skafferidörren öppen, hon hade väl lyckats peta upp den med dom små fingrarna 😊
Där hade hon bl a hittat vaniljsockret som hon ville undersöka å med det hällt ut hela paketet över sig å på golvet.
Sen smakade hon säkert på det oxå men hon var rätt "dammig" men synnerligen väldoftande 😘
Det var bara att dammsuga upp det, sen doftade det vanilj varje gång jag dammsög tills jag bytte påsen 😄

Jodå, jag har smeknamnet Lenin.... 😉
Hon tycker jag har varit lika diktatorisk som han så jag kallas det i hennes telefon 😄
Men så är det ordning å reda på dom alla 3 😉
Pappan hennes kallas Utter, vadan detta vet jag icke... 

Drog ut på en löptur igår i det fantastiska vädret.
Enl Samsungs hälsoapp var det 8.08 km på 1.02 men jag undrar om det stämmer riktigt.
Jag tror på nånstans 7.5 km men det kvittar väl men min egen beräkning låg där ungf.
Otroligt lättlöpt, otroligt kul att springa när det går så lätt.
Sen blev det en stund med rockringen på altanen.
Jag fick ju ett saftigt blåmärke på vä höft när jag började å det gör skitont att rocka den runt höftkammen så jag får försöka ha den högre upp så den snurrar konstant runt midjan.
Fläsket är väl mjukare där.... 😖

Denna dagen började som vanligt...
Lite frukost med sambon, ut i solen en stund.
Gav mig ut på lilla rundan med en extra tvist att runda fontänen i Ingelstad men det blev platt fall.....
När jag rundat grillplatsen längst ut på udden vid badet så försvann stigen under mina fötter.
Föll stupalöst som en jädrans pannkaka på marken...... 😖
Det magplasket hade genererat ett OS guld.... 😖

Summa: skrapade knän, kommer ha saftiga blåmärken imorrn, jag har ju telefonen instoppad i bh'n, slog i hakan så det knäckte i nacken, ömmande handleder å allmänt tillstukad.
Dessutom fick jag med mig halva skogsstigen i bh'n....
Men både handleder å glasögon höll som tur var, likaså hakan å tänderna.
Men det blev 4.6 km på 36 min trots allt men det är nog säkrare att hålla sig till en rullator.....


Nu finns det säkert dom som tänker att hon måste ju kunna ta vilket jobb som helst som är ute å springer var å varannan dag...
Kan man kanske tycka men hade jag haft ett jobb hade jag inte kunnat göra det.
Det är ca 1 tim åt gången på ett dygn som jag gör en ansträngning, resten av tiden anstränger jag mig inte direkt.
Sen kan man tycka att gamla kärringar inte ska ge sig på sånt dom inte klarar av...
Myyyyycket möjligt men nu är ju denna kärringen rätt envis å vill bli bättre, dessutom är anpassad konditionsträning synnerligen gynnsamt för fibromyalgidrabbade.
Och det är väl den effekten jag känner av, när jag håller mig på benen vill säga... 😀

Men den 10e juni ska jag ÄNTLIGEN få röntga axelhelvetet.....
Men dom måste ha hjärnsläpp på röntgen..
Först får jag vänta i månader (ok, 3 iaf..) så får jag en tid för att läkaren har satt en blåslampa in da a** på dom.
Sen fick jag en kallelse idag till den 18e juni för att röntga samma axelhelvete.... ??
Nja, får nog bli ett telesamtal imorrn för att reda upp det.

Å den 16e juni ska jag ÄNTLIGEN till bästa frissan i stan å bli ompysslad.
Liknar mest en sumpbäver i huve´t så det är välbehövligt 😖
Sist jag var där stod det 12e mars i almanackan. 

Nu blir det vila, jag är trött, jag har ont i huvudet av smällen, jag har varit i stan å fått nålar samt handlat.
Synnerligen öde på både CG's å Willys parkering kan jag säga..
Dagens lunch blev en torftig historia, 2 halva ostfrallor å morotsjuice på CG. 
Men dagens middag blir godaste sommarmaten man kan äta:
Matjessill, färskpotatis å gräddfil 😎
Man måste ju fira att sommaren är här 💖


HA EN FANTASTISK KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg