Tisdag........

Det har varit en omväxlande dag kan man säga...
En fantastisk morgon men moln drog in vid 12 tiden.
Några droppar regn å sen började Thor stöka runt på himlavalvet.
Han mullrade lite då å då, inte så där våldsamt men man hörde det.
Så skulle jag gå å kissa vid 15 tiden, då kom en blixt gnom toalettfönstret å direkt på det en knall så jag höll på å ramla av toastolen 😄
Jääääääädrans alltså vad det small !!
Då låg det nog precis ovanför men det blev inte mer sen, det drog vidare med nåt litet muller i bakgrunden.

Mjaaa...... jag vaknade imorse å undrade om en lastmaskin kört över mig...... 😖
Det var ett hårt fall igår kan jag säga, åh sååå öm jag varit idag.
Knät har en mjuk, blå "kudde" på sig men bara lätta skrapmärken.
Tacksam för det trots allt mjuka underlaget annars hade både haka å underarmar varit uppskrapade...
När man redan är sååå öm i kroppen så blir ett fall extra allt, version 10 .0 !!
Så det har inte gått i många knop här hemma idag kan jag säga.
Men inget är brutet så jag klarar mig säkert.

Så jag har äntligen sett filmen The Queen idag, den gick på 1an under eftermiddagen.
Helen Mirren fick ju en Oscar för rollen som Queen Elizabeth II av England.
Filmen fokuserar på händelserna runt Prinsessan Dianas död.
Tony Blair hade precis vunnit en jordskredsseger när hon dog å blev en länk mellan folket å de kungliga förstår jag det som.
Hon är still going strong tanten, 94 år fyllda samma dag som lill-loppan.
Än har hon 8 år kvar till hennes mors ålder när hon dog, 102 år gammal.
Ofattbart så mycket hon upplevt i sitt liv å som regent, hon var ju drottning över imperiet där solen aldrig gick ner, så stor var hennes herravälde innan en del länder bröt sig ur å blev egna stater.

Hon är bosatt i Storbritannien och är även drottning av Antigua och Barbuda, Australien, Bahamas, Barbados, Belize, Grenada, Jamaica, Kanada, Nya Zeeland, Papua Nya Guinea, Saint Christopher och Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent och Grenadinerna, Salomonöarna och Tuvalu.
Så hon har nog att stå i ändå 😊

Ikväll börjar nästa omgång Rebecka Martinsson, jag har ju följt vårens serie som avslutades för 2 v sen på Cmore å på TV4 förra veckan.
Riktigt bra, jag gillade inte den första omgången som kom för några år sen men denna är inte baserade på böckerna av Åsa Larsson? utan nyskriven med hennes rollfigur Rebecka M i centrum.

Hoppas på en nååågot smidigare kropp imorrn, ett besök hemma hos pinglan B ska det bli.
Om jag hittar dit.... 😊
Vi har ju bara sett på dansklubben, sjukhusköket eller på stan så det ska bli skoj å se var hon bor.

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg