Idag....


....... har det äntligen blivit ett avbrott i den stekande värmen.
Sambon fixade ute på förmiddagen, sen tog vi cyklarna å drog iväg.
Molnen började dra ihop sig vid 12 tiden men så skönt med moln när vi cyklade iväg.
Vi cyklade in till Ingelstad, sen cykelvägen-gamla järnvägsbanken tills vi kommer strax innan Bramstorp där vi vände tillbaka till Ingelstad längs gamla Växjövägen.
Där kom regnet......
Ett fint sommarregn, ljuvligt med regn i den värmen , jag hade bara bikini-bh å cykeltights på mig så det var jätteskönt.

Men det varade kanske 15-20 min, sen blev det uppehåll igen å solen kom fram.
Väl hemma hade vi cyklat 20.6 km, vi hade suttit i 10 min på köksaltanen, då kom störtregnet.
Å käre tid som det regnade !!!
Sen började Tor möblera om på ovanvåningen som sambon säger så det small rejält ett tag men det drog bort.
Nu är det lika varmt igen, det blev 8 mm på det regnet, inte mycket för den snustorra marken.

Igår morse så kokte jag jordgubbsmarmelad å jordgubbssylt med fläder, den har jag inte provsmakat än.
Sambon plockade ju fram min cykel i tors, pumpade den å kollade så att allt funkade.
Jag fick den i 50 års present av mina föräldrar, jag har cyklat kanske 10 ggr på den.
Jag tror jag cyklade 1-2 ggr förra året, jag fick ju sån överjävlig smärta i svanskota-ländrygg  efter bara 10-15 min, det var fibromyalgin förstår jag nu.
Jag hade svårt att cykla hemma i Borgholm för smärtan men där är det så korta avstånd att det gick att stå ut med men här tar det ju längre tid att förflytta sig.
Dessutom är jag tvingad ut på 27an för att förflytta mig, kommer det en lastbil-långtradare som inte håller ut så dras jag nästan omkull av vinddraget.
Jag åkte in i vajerräcket en gång, det räcker...... 😖

Men jag tog vägen över skogen, sen ut på vägen mellan Ingelstad å Hovmantorp.
Eller "vägen som Gud glömde.." som jag kallar den.
Där är det synnerligen lugn trafik, nån traktor som kommer å nån bil då å då.
Jag cyklade till Sjölyckorna för att besöka gårdsbutiken där, jag har åkt förbi ca en gång i månaden i 5.5 år, jag har bott här i 5 år men aldrig besökt den.
Å så ägs den av en öländska !!! 😄 
Hon hade mycket fina varor, mycket öländskt, då jag påpekade det så fick jag veta att hon var från norra ödelen.

Det visade sig att vi hade gemensamma bekanta så det var skoj.
Köpte flingsalt med ramslök å en bit choklad innan jag cyklade hem igen.
2 mil på 1.5 tim, hade en fettförbränning på 99% enl pulsmätningen 😄
Hur nu den kan veta det men iaf, tydligen är det cykling man ska göra för att bränna kärringfettet.....
Likadant idag, låg på mellan 80-98% fettförbränning på cykelturen.
Men jag är som en 7 åring som nyss lärt sig cykla ordentligt, min balans är urusel men det är väl dags att vi blir kompisar på riktigt min fina cykel å jag så jag övar upp balansen.
Nu klarar jag ju att sitta på den utan sån smärta även om jag blir lite öm i ländryggen men det är inget problem längre.




Så vi är lite möra nu så det händer inte så mycket i afton.
Så tråkigt å ledsamt att inte ha nån dans att se fram emot, det finns ingenting....... 😖
Via nyhetsflash för en stund sen så kom meddelande ett Mats Rådberg somnat in, endast 72 år.
En pionjär inom den svenska countrymusiken med ett otal svenska hits.

HA EN BRA KVÄLL !!






Kommentarer

Populära inlägg