Om.....


........ en vecka så är det Midsommar......
Det är lika ofattbart varje år hur fort det går från nyår till Midsommar till nyår igen.
Nu ligger Midsommar lite tidigt men det blir väl så vissa år.
Jag hoppas på betydligt bättre väder Midsommarafton i år än det var förra året.
Mulet, råkyla, hårda vindar, hamnen i Borgholm låg helt öde, Ebba by sea hade slagit igen för vem vill sitta på hamnplan i halv storm å äta??
Midsommardagen var rätt fin men hoppas innerligt på varmare väder detta året.

Det har varit varmt här oxå de sista 2 dagarna om än rätt mulet.
Men 20-24C klagar jag inte på, det har varit perfekt att sommarstäda i.
Plockade ur kylen igår å diskade allt, skulle bara plocka i ordning i frysen men insåg att det behövde en rejäl storstädning av lådorna så så fick det bli.
La nog snudd på 3 tim på det totalt men tur det inte är nåt man gör varje vecka för fy farao så tråkigt jobb.

Sen skulle jag ju ut med Team Nordic Trail igår kväll men det är nog fel grupp för mig.
I slutet av uppvärmningen kom jag efter lite då jag har svårt att dra på för fullt genom skog, över höga rötter mm men jag hade ju en kille bakom oxå, nån slags ledare-medhjälpare.
Men så tappade vi kontakt med huvudgruppen, vi såg dom inte å såg inte vart dom tog vägen.
Han kommenderade mig än hit, än dit men vi kom ju ingenstans, till slut hade vi passerat samma plats 3 ggr.
Till slut så erkände han att han hade inte en aning om var dom andra var, han visslade på dom, försökte ringa upp dom men inget svar.
Till slut fick vi syn på en rödvit snitsel för vi skulle springa en bana i skogen väl på plats, den gjorde ju att vi till slut hittade dom.
Men då hade 23 min av passet redan gått.

Detta är under all kritik, det är inte ok nånstans att bete sig så.
Jag frågade mycket specifikt vilken nivå det var på gruppen innan jag dök upp 1a gången och jag fick svar att alla kan vara med efter sin egen förmåga. 
Då ska man inte lämna en deltagare med en person som inte hade en aning om vart vi skulle.
Huvudgruppen med ledare får ALDRIG tappa kontakt med den som kommer ev längre bak, inte med någon i gruppen öht, det är deras ansvar att se till att alla är med.
Det handlade om 30-40 sek, inte mer för så jävla kass är jag inte. 
Kan dom inte vänta in en deltagare ska dom inte säga att alla kan vara med. 
Då får man meddela att tempot är högt och att man måste vara i mycket god form för att kunna hänga med.
Tyvärr för dom andra gångerna var trevliga, jag har skrivit till dom men inte fått nåt svar än.
Den jag skrev till skulle vidarebefordra min åsikt men det var mycket dåligt gjort.
Ibland känner man sig som en trasdocka....

Då kvällen var sen innan jag duschat osv så tar det tid för mig att varva ner, jag la mig vid midnatt å har sovit skapligt faktiskt.
Rätt intressant att läsa av min klocka, hur den kan läsa av så specifikt med djupsömn , REM sömn mm är synnerligen märkligt men intressant.
Då morgonen var mulen så städade jag resten av köket, bytte gardin mm så nu är det golvet kvar.
Fortsatte med vardagsrummet så 2/3 är städade, bara soffhörnan kvar.
Sambon har jobbat över en del i veckan så han stämplade ut redan vid 12 idag så han var hemma tidigt men jag orkade inte hiva ur soffmatta å ta det då, det får vara till imorrn.
Så mitt "schema" håller än, ett måste om jag ska orka å inte dra på mig bakslag.

Å så har ju snubben på af ringt om min utvärdering, han skulle ju ringa i måndags men blev sjuk så han ringde idag.
Nja, nu är det ju så att vill man ha stöd å matchning för att kunna få ett jobb så får man vända sig till externa aktörer å det är upp till mig att leta reda på en.
Fick en länk av honom, det finns nog ett 10 tal i Växjö, dom har ett ratingsystem där af ger dom poäng för hur bra dom är på att slussa ut folk i arbetslivet.
4 är bäst, 3 rätt bra, 2 sådär å 1 inte så bra.
Har dom 0 är dom nya eller inte haft så många deltagare att dom kunna utvärdera dom.

Så jag har hittat en som har kunskap inom mina områden handel, butik, försäljning, restaurang så jag får väl ringa dom på måndag för jag hittade ingen mejladress.
Trogna läsare vet min inställning till s k coacher, min erfarenhet är jävligt luttrad av såna.
Vem som helst får kalla sig koootjsch idag å det är bara bla-ha....
En s k koootjsch tyckte jag skulle bli koootjsch å lära folk bli förbannade å stå på sig när dom blir felaktig behandlade.
Tja, det är ju bara att öppna praktik å starta det hela, det krävs ingen som helst bakgrund för det.

 Det är fredagskväll å inget vettigt att se på tv sådär...
Men det var 2-3 filmer runt 9 tiden så jag får se vad det blir.
Konstigt att inte kunna-få åka på dans nu när det är sommar som man är van vid....

HA EN BRA KVÄLL !!
 


Kommentarer

Populära inlägg