Måndag.........


..... å halva juni har passerat.
Det är mycket minnen dessa dagar då det varit studenttid för dom alla 3 de sista 10 åren.
Det var 10 år sen italienskan tog studenten i torsdags, m a o är det 10 år sen hon åkte till Italien i aug.
2 dagar efter hennes student var sonen med om en otäck cykelolycka å skadade foten illa, med operation som följd.
Han gick med kryckor å bandage till månadsskiftet juli-aug.
Omläggning var 3e dag hos distriktan, 2 långa trappor att hantera för honom med kryckorna innan han blev van.
Jag var precis nyinflyttad i lägenheten (6e juni), höll på å tömma den gamla å så jobba för 1a gången sen jag blev uppsagd mars -09.
Inte konstigt att jag var smal som en speta... 😟
Ja, det var en tuff sommar men 10 år senare så vet jag att jag överlevde det oxå.

Å man överlever hur konstigt det än är, det är tungt nu.
Valde ju aktör för stöd och jobbmatchning idag men då måste man ha ett annat beslut för att få det så det togs idag.
Vidare så får jag byta arbetsförmedlare för nu är jag inte rehab-utredning längre, nu är jag "Hitta jobb"....
Å med tanke hur "snabba" dom är på att återkoppla så lär det dröja innan jag hör nåt.
Alltså........... jag orkar bara inte...... 😢

Å så ska jag då ha det här stödet men ska ändå leta jobb på egen hand.
Vidare får man ersättning från f-kassan istället för a-kassa vilket innebär att jag inte får några som helst pengar från början på juli till 26e aug.
På a-kassan får du pengar samma vecka, på f-kassan får du vänta 2 månader.....
Det är ju tur att skattepengarna kom men jag trodde i min enfald att jag skulle få spara dom till guldkant i vardagen men så icke.

Fick redovisningen från utredningen idag å det är väl den enda positiva, den var mycket välskriven å helt rätt vilket det sällan blir när andra ska sammanfatta en.
Men vad jag ska med den till vet jag inte, allt sköts tydligen via dator å telefon enl tjejen jag pratade med pga corona.
Om det skickas till henne eller nåt, jag vet inte...

Vaknade i ottan idag, sjukt ont i kroppen..
Låg kvar men gick upp sen, skönt med ombyte av underlag.
Men jag var enormt trött så jag somnade en stund på soffan mellan 10-11, sen hade solen kommit fram så jag satt ute en stund innan jag åkte till stan.
Handlade nog mer på apoteket än på Maxi men får det sista imorrn, sen blir det inget besök i stan förrän efter midsommar.

Den som gnäller på höga skatter har nog aldrig köpt en hel påse mediciner för 173 kr, 6 st olika.
En fantastisk förmån med högkostnadskortet men nu har jag medicin till långt in i höst undantaget för fibromyalgin, det får jag nog hämta i juli nån gång.
Fick nålar hos Sir James idag å sen åkte jag hem.
Imorrn bitti är det dusch, frukost, fixa till mig, in till audionomen, handla lite sill å dyl å sen till frissan.
Får ta med kylväskan med många kylklampar så håller det sig medans jag är där.
Såååååååå otroligt ljuvligt det ska bli att få gå till frissan, en sumpråtta har mer glamour än mig nu 😖

Lite mat i magen får det bli, lunchen blev väldigt sen därav blir det typ ett glas filmjölk å nåt ägg till kvällsmat.
Flippar mellan kanalerna men hittar inget vettigt att se men nåt tidsfördriv ska jag väl hitta.

HA EN BRA KVÄLL !!




Kommentarer

Populära inlägg