En.........





......... sÄn helg det har varit !!!
Sol, sol, soooooooooool........ 😎
Fast gÄrdagen började sannerligen mulet sÄ jag hade inte sÄ brÄttom att starta dagen, det kom nÄgra droppar regn vid 10 tiden men framÄt 11 sÄ sprack det upp sÄ dÄ drog jag igÄng dagen.
Men nu Àr jag klar med min sommarstÀdning, sÄ ljuvligt skönt !!
Nu har vi ett rent hem för en tid framöver, nÀsta gÄng det Àr dags har det blivit september Ä sommaren Àr förbi.

JodÄ, jag vet dom som skakar pÄ huvudet Ät mig men mina rutiner funkar alldeles ypperligt för mig sÄ jag fortsÀtter med det.
Jag har jobbat 3-5 tim per dag Ä det har funkat , jag vilade pÄ altanen igÄr i den gudomliga vÀrmen.
Tur det har blÄst sÄ mycket som det gjort annars hade man inte kunnat vara dÀr ute.
Idag har jag tvÀttat alla sÀngklÀder Ä handdukar, hÀngt ut det, torkade pÄ nolltid.
SĂ„ nu Ă€r Projekt sommarstĂ€dning avslutad !! 

NÀr jag var klar idag sÄ Äkte vi en svÀng med cabben i den fina vÀdret, man kan inte bara gÄ hemma Ä jobba Ä gno.
In till stan, smĂ„handlade lite pĂ„ Dollarstore, köpte en glass pĂ„ en mack, vidare ut till Everdal (bad Ă„ marina) Ă„ sen ut till slottsruinen innan vi vĂ€nde hemĂ„t. 
Kronobergs slottsruin


DÄ Àr det dags att dra igÄng nÀsta projekt.
Projekt Summermakeover......
Å den pĂ„börjades nĂ€r vi kom hem frĂ„n cabrundan.
Jag gick i duschen direkt annars hade jag blivit för trött.
Jag har vaxat benen, smörjt med lotion med en aningens BUS i.
Jag Àr sÄ blek pÄ baksidan av benen dÄ jag inte kan ligga pÄ mage Ä sola, ryggen fÄr alltid fÀrg men benen Àr svÄrt.

Jag har gett mina fötter, om inte en ocean av kÀrlek, sÄ lite iaf, filat Ä smörjt in.
Jag har plockat mina ögonbryn, satt lite fÀrg pÄ dom, dom bleks i solen Ä blir nÀstan genomskinliga.
Men det ska inte gÄ 3-4 v mellan gÄngerna, men jag har varit lite lat, det blir sÄ mycket lÀttare om man putsar var 7-10 dag.
PÄ tis ska jag till frissan, sist stod det 12e mars i almanackan sÄ dÄ Àr Summermakeover komplett !!
Kanske jag  t o m sĂ€tter lite lack pĂ„ mina naglar, har inte mĂ„lat naglarna sen Polenresan förra sommaren.
NÀr man jobbar med mat Àr sÄnt bannlyst.
Å sĂ„ skulle jag varit 6-7 kg lĂ€ttare oxĂ„ men den mĂ„lsĂ€ttningen  missade jag Ă„ det grövsta.... 😖

Men nu kan jag ut Ä springa igen, det orkar jag inte nÀr jag jobbar sÄ mycket hemma sÄ det Àr bara att fortsÀtta med det.
SĂ„ nu ska jag relaxa kommande dagar Ă„ bara njuta.




HA EN BRA KVÄLL !!



Kommentarer

PopulÀra inlÀgg