Juni......





..... lider mot sitt slut.......
Halva året har passerat förbi som ett expresståg å de kommande 6 månaderna kommer att gå lika fort.
6 mån sammanfattning:
Jobb- haha, ja du.... 😖
Träning-motion: Långt över förväntan, har hunnit med 81 pass, inte riktigt varannan dag men jättebra ändå.
Vikt: 8 kg skulle vara borta 1a juni, det är ftf 5 kvar men hoppas att jag kan få igång viktminskningen igen.
Det stannade av månadsskiftet Mars-April när jag fick skovet å inte orkade motionera lika mycket men svårt att få fart på det när medicinen vill öka vikten å jag vill minska den, det blir liksom dött race där...... 😖

I söndags blev det vilodag, jag hade motionerat rätt intensivt i 4 dagar å behövde en vilodag.
Sambon fixade lite på förmiddagen sen tog vi cabben in till stan för att strosa lite å ta en glass.
Det var en del moln på himlen så magkänslan sa att vi skulle dra på taket när vi parkerade på Stortorget å det var tur.
Vi gick Storgatan ner å vände, efter ett tag så började vi känna stänk så vi gick in på Pressbyrån för att köpa glass.
Men jag behövde nåt mer i magen så det blev en grov fralla å en liten Mer, sambon tog en korv å kaffe å det var tur.
Himlen öppnade sig fullständigt så där blev vi kvar nån timme, dom har ju bord att sitta vid så vi hann med glass oxå.
Kan säga att vi var inte ensamma där, det var fler som tog skydd å ville avvakta tills det lugnat sig.
Det small ordentligt på himlavalvet innan det mattades av å vi kunde gå till bilen, hade vi inte lagt på taket hade vi haft en badbalja till bil 😄
Vi skulle till Biltema så vi körde genom stan å som alltid vid häftiga skyfall så blir Esplanaden översvämmad men käre tid...... 😯
Jag hade ALDRIG kört igenom den vattenmassan men det gick ju bra....puh....



Vä hemma här så var det lika snustorrt som när vi åkte men kl 17.45 kom skyfallet hit, halleluja..... 😇
Så igår kunde man A N D A S igen.....
Ett sånt underbart väder, helt perfekt !!
Hivade ur sängkläderna, startade tvätten, bäddade rent efter förra veckans svettiga nätter.
Lakanen torkade på nolltid, ljuvligt att hänga ute.
Jag har sovit jättedåligt en vecka men inatt har jag sovit hela natten tack vare att det varit svalare.
Men det måste komma regn, mycket regn, brunnen har sjunkit undan, alla lantbrukare måste ha vatten till djuren, djuren i skogen måste ha vatten, alla behöver vatten.......
Åkte in till Ingelstad, sprang en runda på dryga 5 km, handlade lite innan jag åkte hem.
Middagarna denna vecka fram till fredag är sånt som blivit över i helgen så jag klarar mig.

Jag har haft uppstartsmöte med Arcus idag, Stöd - Jobbförmedlingen.
Så jag har skickat mitt cv, man har ett personligt möte per telefon varje vecka å en gång per vecka så har man en Skypeföreläsning man ska titta på.
Det är vad jag vet så länge......
Jag ska in till stan, handla, få nålar å lite annat idag.
Sen har han semester men bara 2 veckor så uppehållet blir inte så länge.

Men det är även en  tung minnesdag idag, spec för Borgholm.
Idag är det 8 år sen den fruktansvärda olyckan på torget i Borgholm då en DeTomaso Pantera skenade rätt igenom en folksamling på torget där jag var en meter från att mejas ner av bilen.
Jag satt ner på trottoaren när bilen kom farande som en kanon men missade mig med dryga metern tillgodo.
Det var ju helt kort efter A's bortgång så jag var rätt avtrubbad psykiskt men jag såg ju heller inte vad den orsakade förrän jag såg videon på hela förloppet.
Det finna ALLTID nån som filmar vid evenemang å det är tur många gånger.



HA EN BRA DAG !!





Kommentarer

Populära inlägg