Det........

 

......... är vååååååår. 

Vår, vår, VÅÅÅÅÅÅÅÅÅR......... !!!!!

Likt Ronja Rövardotter vill man ge upp ett riktigt vårskrik för att omfamna känslan av att det är nu kalendarisk vår iaf. Även meteorologiskt i denna landsänden iaf, sen kommer bakslag men så är det men det kan bara bli bättre nu.

Drog till skogs efter frukost under tidig förmiddag, gick lite bättre med mina skavsår med Compeeds plåster om än att det kändes att hälen är typ flådd. 5 km, till den omtalade bommen å tillbaka, ljuvligt väder. Därefter en snabbstädning av hallen, det låg typ ett halvt kilo jord efter förra veckans skitiga omgivning. Satt en stund på altanen, insvept i en fleecefilt med fejjan vänd mot solen men jag hade digitalt möte kl 13 så det blev inte så lång stund. Men nu har jag 2 dagar som jag kan njuta av solen, torsdag ska det bli kallare å så måste jag till stan.

Men nu ska vi bli nostalgiska, mitt favoritämne 😄

Idag är det TRETTON ÅR sen jag dansade till Wahlströms första gången. Det var "Dansgala" på Sandra i Kalmar 1a mars 2008, , dom spelade nonstop med Grönwalls. Grönwalls hade jag förstås koll på, de spelade varje juldag på Sandra i säkert 20 år Men Wahlströms var nya för mig då. Det blev en omedelbar, villkorslös kärlek från första tonen och det håller i sig.

Sååå många minnen, oförglömliga minnen, both sweet and bittersweet memories ❤
Fantastiska, underbara Tobbe, att du valde att lämna detta livet.. ... en fantastisk musiker, en ännu mer fantastisk låtskrivare, som vi saknar dig..... 
När jag och mitt dåv sällskap åkte motorcykel från Vissefjärda upp till Linköping för att gå på dansgala på Kupolen i slutet av maj -08. Tog in på Scandic hotell, duschade, bytte om, åt och tog bussen till Kupolen.
Plöjde genom hela nöjespalatset för att ta oss ut till Rotundan där Wahlströms spelade, det var totalt fullsmockat med folk. Som en böljande, kokande kittel med dansglada dansare... Hett, hett, hett så det ångade där inne....
På natten skulle vi ta taxi tillbaka men det slutade med att vi fick åka limmo... 😄 Det sällskapet som skulle ha limmon dök inte upp så vi åkte för samma taxa som vanlig taxi. Sånt händer bara på en dansgala 😉
 
Sommaren -08 spelade dom på Lundegård på dansbandsveckan.... Det var helt galet så mycket folk !! Det blev extranummer efter extranummer, klockan var 02.15 när dom slutade... 45 min extranummer, en sån natt det var !! Åkte från Borgholm till Lönsboda för att dansa till dom en kväll i september ett år. Bara 19 mil ENKEL resa....  😄 Nu åkte jag inte själv, vi var ett gäng med bästa danskompis H i spetsen men iaf 😊

Grönwalls var ju med på Bingolotto igår, idag gör dom ju enstaka spelningar bara. Dom la av som heltidsband -05. Med tanke på att Sannex var med i Melloskiten i lördags så ser man vad som är dansband och vad som är ett DANSBAND !! Grönwalls tillhör dom senare kan jag säga... 😊
Jag dansade faktiskt med trummisen i Grönwalls den 14e februari 2014 i Vinslöv i Skaune 😊 
 
Bästa PH's spelade så då var jag ju på plats, bara 21 mil hemifrån så då var han där 😄 Nu hade jag dumpat lill-loppan vid tåget i Kristianstad för vidare färd mot syrran i Lund, det var sportlov på gång,  jag kom efter på nattkröken. För att på lördagskvällen åka tillbaka till Kristianstad för att dansa till Streaplers på Sommarlust. Tjo-hooooo som jag har dansat....... 🙋

Insåg imorse att det var exakt ett år sen vi vaknade upp efter att ha varit på dans sista gången innan Corona slog till på allvar. ETT HELT ÅR SEN !!! 😢 Så sorgligt, så sorgligt.... 😢😢
Men det var då... nu är det nu å tiderna ser annorlunda ut... Men det gör ont i själen att inse att det blir nog inte så i framtiden...

En enkel middag strå härnäst på dagordningen, idag en ugnspannkaka med lingonsylt å vitkål-morotssallad. Det får räcka en måndag....




HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg