Ljuva vår....

Såna dagar det har varit...... Strålande sol, blå himmel å alldeles ljummet. Igår var det rent magiskt,en sån ljuvlig värme... Jag satt på altanen i brassestolen, en fleecefilt bakom ryggen men bara en långärmad top å mjukisbyxor i 1.5 timme !! Det var helt vindstilla, inte en liten pust ens...

Sen raggade jag upp räfsan inne i garaget, räfsade upp en del torra löv, nu var jag noga att hålla efter det i höstas men lite blir det alltid. Jag ville nästan inte gå in, det var ljuvligt nere vid sjökanten.... 💗

Jag har ju väntat på kallelse till bentäthetsmätning i Ljungby av anledning att jag krympt för mycket i längd för min ålder. Men då jag inte hört nåt än så ringde jag faktiskt  upp dom idag, så den 22a ska jag till Ljungby sjukhus för det, tar sådär 10 min förstår jag. Blev tillsagd att inte bära byxor med nitar då det görs med röntgen så det får bli annan klädsel.

Men det blir en utflykt för mig, sambon är ingen idé att han följer med, han får ändå inte gå in på sjukhuset så jag får försöka hitta själv. Nu tror varken jag eller läkaren att jag har benskörhet men med tanke på mina extremt bensköra föräldrar så ville han göra det för säkerhets skull. Men man vet aldrig....

Sen ville jag ut i det fina vädret så jag drog på mig träningstightsen å sportjackan å drog iväg. Vi hade disigt på förmiddagen men solen kom vid 11.30 ca så det blev rätt skönt. Gick ca 6 km, hade 150 m kvar innan jag var hemma. Då trampar jag snett på asfaltskanten, tappar balansen, far rätt in i vajerräcket, tar tag i det för att få balans, sliter upp huden på insidan av ett finger, drar kinden i vajern, slår i knät å drar i den redan onda axeln så ini helvete i räcket..... Jomendetgårbranu...... 😖 Tur det inte kom en lastbil, jag kunde varit platt som en pannkaka..... Sambon undrade om han skulle sätta upp elstängsel runt tomten. Jag förstår inte vad han menar...  😯

Så det blev en riktig smäll i den redan onda kroppen, jag fick lägga mig för att vila men jag somnade faktiskt. Å axeln blir ju stelare å stelare så jag skulle duscha ikväll istället för imorrn bitti då jag ska till stan kl 10, jag kan kanske inte lyfta den imorrn. Skulle börja skölja ur balsamet, då tog vattnet slut.... Det var ju tur att han var hemma, en säkring hade gått så efter 5-7 min kunde jag avsluta duschen. Jomenjagharjuflytliksom.... 😖 Så NEJ, detta var inte min dag....

Jag ska till naprapaten imorrn om jag kan röra armen annars får jag skjuta på det. Är det för överjävligt ont får jag ringa vc så dom får kolla den. Handla upp inför helgen, dessutom inventerade jag mina hudvårdslådor. Insåg att jag behöver shampoo, hudkräm å lite annat. Nu ska det sköna vädret försvinna, det ska komma bakslag men så är våren. Å det är för tidigt för att dra igång allt så tiden måste hinna ifatt naturen så det lugnar sig lite.

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg