Vårdagjämning......

 

Ja, äntligen är den här, Vårdagjämningen..... Kl 11.37 idag så inträffade det så nu blir dagarna bara längre å längre, ännu längre nästa söndag när vi går över till sommartid 😄 Hur jävligt livet än är så är det lättare att sitta ute i solen än inne å deppa....

Jag påskbakade i torsdags, riktigt skoj faktiskt. Jag bakade Smartiessnittar från Lindas bakskola och så bakade jag Rose swirl cookies från Simona Monutan. Då jag är urkass på att spritsa så hade jag inga större förhoppningar att få dom bra men faktiskt så blev dom helt ok. Jag gjorde 3 olika storlekar då jag aldrig tidigare gjort dom, man vet inte hur dom håller ihop eller flyter ut. Ska det vara roskakor så ska dom ju vara rosa så jag färgade med röd karamellfärg. Lite annorlunda kakor än det man brukar göra, jag bakar ytterst lite kakor idag men ibland är det kul. Ett tips är att ha smöret riktigt, riktigt mjukt så är det lättare att spritsa.


Igår påbörjade jag påskstädningen, dock ingen fönstertvätt pga axeln men det går nog ändå tror jag... Men det är trist att inte kunna röra sig som jag vill, att inte kunna belasta för minsta lilla ger påslag på smärtan. Jodå, jag känner att jag lever idag men får ta lite varje dag.

Vi kollade Talangfinalen igår och det var helt rätt person som vann. Jag la mina röster på Kiana och på Johan så det var ju rätt av mig såhär i efterhand. Men jag har ju inte varit så  imponerad av EEC, dansgruppen innan, tyckte semifinalen var skittråkig men igår var det fantastiskt bra !!!

Vi kollade på film sent igår kväll och jag kände huvudvärken kom smygande så jag la mig sista 45 min på soffan för att få vila nacken till filmen var slut. Vi la oss, det tog rätt länge att somna pga huvudvärken, jag tänkte jag skulle sova bort den. Jo, det kunde jag glömma.......

Vaknade kl 4 med en så intensiv huvudvärk så jag mådde illa. Och en blixtrande smärta i vä sidan så det vara bara att yrsla upp, in i mitt badrum, leta fram migränmedicinen, ta en tablett och gå å lägga mig igen. Men jag somnade om och när jag vaknade så hade det släppt. Men jag var luddig i huvudet och jättetrött så efter frukost och morgontidningen så la jag mig och somnade en timme till. Men man får som lite baksmälla efter en sånt anfall så jag är lite seg. Så tyvärr finns inte ork till mer städning idag eller för att ut en runda. Tänk så mycket av livet som går förlorat oss som har migrän-huvudvärk...... 😢

Gabapentinet jag har för fibromyalgin tar ju mycket av migränen oxå men ibland räcker det inte till utan jag får ett anfall trots allt. Det är ett år sen dosen justerades just pga migrän i 3 -4 dagar så det har hjälpt. Men ibland räcker det inte  ändå...

Men jag var tvungen att dra till lokala affären, hade ingen aning om vad vi skulle äta men det blir Kebabspett med klyftpotatis, sallad och hemgjord vitlökssås.  Sen drog jag igång att städa bilen ordentligt, nu ska bara sambon byta till sommardäck, tvättar den gör jag på mån förmiddag innan jag drar till Ljungby. Så är bilen fin att möta våren på allvar .

Men ikväll drar Lets Dance igång,  Tjo-hooooooo~~~~~~ 😄 Ska bli jätteskoj att se det igen, hoppas på bra dans och musik.

HA EN BRA KVÄLL !!


Kommentarer

Populära inlägg