Halva........

 

......... mars har passerat........ Till helgen infaller vårdagjämningen och nästa söndag blir det "sommartid". Så nu är det hopp om livet 😊 Hoppas på lite värme så jag kan sitta ute på altanen lite då och då och få lite mer färg i fejjan. Jag mår iaf bättre om jag har lite solbränna så slipper folk se hur sliten man är.

Igår hade vi födelsedag här i huset, sambon fyllde år. 60+ kan vi säga, eller att han fyllde 60 för 3 år sen 😄 Han berättade att dom sagt att när han föddes så var det 1.5 m snö så när mamma Irena skulle hem från BB i Kowary så kunde dom inte komma fram med bil utan hon fick ta sin lilla son och åka häst och släde hem till Myslakowice. (6 km)

Man kan ju konstatera att han var en riktig hunk i ungdomen med ett 6 pack på magen, idag är det ett EN-pack som han sa 😄 😍😘

Så mycket party blev det inte en måndagskväll men vi åt bakad potatis med smögenröra och räkor toppad med forellrom. En bit Tiramisu till dessert. Jag ska baka en tårta till påsk, då får vi fira lite mer, även syrrans gubbe som fyller 65 år 23e. Å så fira lill-loppan lite i förväg som fyller 21a April om hon behagar vara hemma i påsk.

Denna dag började i sakta mak här hemma, åkte till stan innan kl 12. Handlade lite, sen var jag på jakt efter ny balkongmatta till lägenheten. Men antingen är den för bred eller så är den för smal.... Jag har den gamla kvar så det är inte panik men jag får kolla vidare. Vidare till sjukgymnasten, dels för axeln, dels att få nålar.

Fick ytterligare 2 övningar att göra å sen var det dags för nåldynan. Åt lite lunch när jag kom hem, la mig på soffan för att "vila" en stund men slocknade som en bebis drogad på bröstmjölk. Jag kände att luften gick ur mig lite under nålarna och ibland blir det så. Den enorma tröttheten från förra veckan är borta iaf och så är det, av smärta blir man oerhört trött och när det börjar släppa så släpper även den tröttheten.

Men nu är det hög tid att börja påskstäda, nån riktig vårstädning blir det nog inte i år. Jag ska börja med att fylla på lite jord i ett par krukor, se om jag kan ta de viktigaste fönstren. Roligt med rena köksfönster när man byter gardiner och fönsterpynt. Ta lite varje dag så går det väl.....

HA EN BRA KVÄLL !!


Kommentarer

Populära inlägg