Stilla veckan.....

 

.......... är här..... Den inleddes ju egentligen igår på Palmsöndagen men måndag är ju veckans första dag. När jag var liten undrade jag när veckan med dom roliga dagarna kom men nu är den här 😄 Det är ju Blå måndag, Fet(vit) tisdag, Dymmelonsdag, Skärtorsdag, Långfredag osv....

Denna Blå måndag började 5.10 när klockan ringde, fy farao så seg jag var då.... 😖 Innan jag varit på toa, hunnit vakna till så var ju klockan 5.20. Jag har insett att det är inte bara sådär att stjälpa i sig en massa dricka det första man gör när man precis vaknat. Att ta så många Alvedon + den vanliga medicinen på fastande mage gav nästan lite lätt illamående. 

Efter 5.30 fick jag ju inte dricka så jag tömde diskmaskinen, plockade ihop tvätten, gjorde mig i ordning och försökte fördriva tiden till kl 7 när vi skulle åka.

Checkade in exakt 7.30 på dagkirurgen, 2 misslyckade kanylsättningar (AJ 😖)  men den 3e lyckades om än att det hängde på håret. Sövdes 8.15, vaknade 9.15, fika kl 11, träffade läkaren 11.30 och sen ringde jag sambon att han fick hämta mig 😊 Synnerligen effektivt å smidigt för att vara jag men nån gång har man tur oxå 😄 Däremot fick sambon snurra runt rätt bra på sjukan innan han hittade mig men det gick ingen nöd på mig. Åkte till Kungsgrillen så jag fick riktig lunch vid 13 tiden, åt en Falafel i irakiskt bröd och sen hem.

Väl hemma så har jag sovit ett tag men jag är lite seg i huvudet än. Jag ska hålla mig i stillhet även imorrn så det blir inget annat än att vara hemma. Jag får roa mig med att ta hand om tvätten när jag ändå måste vara hemma. Jag får inte köra bil imorrn så jag kommer ingenstans ändå. Onsdag ska jag till naprapaten å sen till frissan så det blir lagom ansträngning. Framåt helgen kan jag ge mig ut på promenader så det passar bra när vi kommer hem till ön 💖

Jag har inte varit hemma sen 19e februari så det ska bli skönt att få komma hem. Jag försöker ju annars åka var 3e-4e vecka, om så bara för att pappa ska få lite avlastning ett par dagar men pga axeln blev det inte så. 

HA EN BRA KVÄLL !!



Kommentarer

Populära inlägg