Sommartider.........

 

........ hej, hej........

Nu är sommartiden här, tjo-hooooooo...... 😄 Idag har jag knutit ihop vårstädningen, nu har vi rent å fräscht en tid framöver så gott jag kunnat efter förutsättningarna. Sängkläderna hivades ur, bäddat rent, svabbat golv å toaletter så nu är det klart. Tvättmaskinen har jobbat bra idag så jag har fått undan en del. Jag var naiv nog att tro att jag skulle kunnat hänga ut lite tvätt idag men så blev det inte. Kallt, blåsigt å lite regnstänk då å då om än att solen glimtade till under ett par timmar. Å när man är klar med vårstädningen av hemmet så får man ta en vårstädning av sig själv 😄

Efter noggrann tvagning av hår och kropp så vaxade jag benen, det var jul sist jag gjorde det men nu har jag inte sådär jättemycket hår på mina ben efter många års vaxning. Ju mer man vaxar, desto mindre hår får man när det växer ut för man drar upp hårroten och till slut dör den. Fötterna har fått en synnerligen behövlig pedikyr så ikväll får jag surfa ner i en renbäddad säng med nyvaxade ben å nyfixade fötter. Den känslan är svårslagen, lite välbehagsrysning där 😄 Lite puts och färg på ögonbrynen har jag oxå gjort, sen ska jag till frissan på onsdag, sist jag var där var 19e dec så sen är man ju helrenoverad. Både ut å insida 😊

Jag ska vara på sjukhuset redan kl 7.30 imorrn bitti, jag måste få i mig vätska och min vanliga medicin + 4 Alvedon innan kl 5.30, därefter får jag inte dricka. Så det blir att sätta klockan på strax efter 5 för att hinna få i mig en del dricka, sen får jag väl lägga mig ett tag igen innan jag gör mig klar. för att åka iväg.  Det är meningen att jag ska komma hem imorrn eftermiddag igen men sist blev det inte så då det blev en del strul så jag har förberett så jag klarar mig till tisdag om så skulle bli fallet.

Middag idag blir Korv Stroganoff, lyxigare än så blir inte denna söndag.

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg