Nu.....

 

........ är Mellocirkusen över....... Äntligen typ.... 😄 Nej då, det är inget tvång som tur är att titta på det och vi har icke sett en minut av det förrän igår kväll. Och med det vi såg så har vi inte missat så möe...... 😔

Näe, jag e för gammel för sånt här..... Alltså, Danny, vad är vitsen med att dansa med flyttkartonger i bakgrunden?? Är det snyggt ?? Eeeeh...... ??

Jag gillade nr 2, nån Klara... likaså han halvlatinon, Alvaro?, en mysig låt med sköna rytmer, kommer säkert bli poppis till sommaren.

Snyggast alla kategorier: Dinah i "The Mamas".... En sån magnifik kvinna, som en afrikansk drottning 😇 Det var en lång intervju med henne i förra numret av Damernas, jättekul att läsa om henne.

Vi träffade på dom nere vid Strand på kvällen den 13e juli förra året, dagen efter skulle dom sjunga för vår kära Kronprinsessa. Vi såg några som låg på solsängarna och det stod några stycken där och pratade, sen fick vi se att det var ju dom så vi bytte några ord med dom.  Dom har ju ena sanslösa röster, dom där 3 brudarna.... 😄

Jag är ju ett stort fan av Shima, en sån multiartist med en makalös röst !! Roligt att se henne porträtteras i Stjärnorna på slottet där hon var med i årets säsong. Måns är ju oxå suverän som programledare men vad den där "reportern" från Holland skulle vara med för begriper jag inte. Om det skulle vara roligt så missade jag poängen.... Jo, jag fattar att det var en "sketch" men eeeh......??

Tusse vann en jordskredsseger, inte min typ av musik men så är det. Hade glömt att han var med i Talang 2018 och att han vann Idol 2019 men det tittar jag inte på. Hans scenkläder såg ut som kvinnokläder men som jag sa, jag är för gammal för sånt här....

Jag pratade med italienskan i fredags kväll, vi pratade om när hon var liten och det var Schlagerfestival. Då drog jag alltid fram våffeljärnet till soffbordet, så gräddade vi våfflor så vi fick dom frasiga och så åt vi med vaniljglass och hallon-jordgubbssylt. Likaså vid den stora finalen i Eurovision , det var så mysigt så 💕

Men på lördag så drar bästa programmet ever igång, Lets Dance....  Tjo-hoooo....... 😄 Å då är det säkert dom som drar en suck av lättnad när det är slut, smaken är som baken, delad.... Men för oss är det fantastiska lördagar som väntar framöver. Dom har bytt dag från fredag till lördag pga nåt annat program på fredagar som tar många tittare men glömt vilket det är.

Och på fredag är det stor final i Talang.......  Men alltså denna Kiana...... Herregud, hon är 13-14 år och sjunger som vilken vuxen, fullfjädrad kvinnlig världsartist som helst. Pink, Adelé, you name it....  Alltså, VAR tar hon den rösten ifrån?? Jag hoppas hon tar hem segern, det är hon verkligen värd !! Over and out...... 😊

I fredags hade Etna sitt TOLFTE utbrott på knappt en månad. Hon vräkte ur sig lava, sand och rök EN MIL upp i luften. Flygplatsen i Catania var stängd, jag vet inte om den har öppnats nu. När det faller ner så blir det såphalt på landningsbanorna, likaså kan sikten försämras, därav att dom stänger.

Italienskan bor på betryggande avstånd, ca 6 mil,  men svärsonen och hans mamma bor betydligt närmare. I förra veckan fick jag bild på att hennes bakruta på bilen blev krossad av nedfallande lavastenar, svärsonen klagade att det regnade stenar i huvudet på honom. Man ska nog ha respekt för den gamla surkärringen Etna...


I övr händer det inte så mycket spännande.... 😖 Idag måste jag sparka mig ut på en powerwalk, det blev inte igår helt enkelt.  Axeln är rätt "ok" efter omständigheterna men morgnarna är värst efter natten.  Imorrn ska jag till naprapaten, får se hur det går. Tisdag är det nålar och sjukgympa hos Sir James.

I mitten på veckan ska jag börja påskstäda, en regelrätt vårstädning blir det inte i år på förekommen anledning.  

Och imorrn fyller kära sambon år.💕

HA EN BRA DAG !!


Kommentarer

Populära inlägg