Internationella......

 

... Kvinnodagen är det denna dag, den 8e mars.... Jag är tacksam att jag hade tur att födas i Sverige och inte i ett land i Afrika eller Afghanistan eller nåt annat land där kvinnor inte har något värde överhuvudtaget... Är tacksam att mina döttrar har möjlighet att leva det liv dom vill, att välja vem man vill leva med och hur. Jag får alltid blommor denna dag av sambon, så även idag.  

Imorrn kväll sänds "Balkongfallet" på Kalla Fakta som jag ska se, ett exempel på hur lite kvinnor är värda i vissa kulturer. För ingen tror väl på riktigt att hon "råkade" falla över-genom räcket?? Nu överlevde hon genom ett mirakel men med svåra men för livet. Ska bli intressant att se om än skrämmande att man kan göra nåt sånt....

Nja..... vill man ha god nattsömn ska man ge faan i att stå på huve't in i ett vajerräcke.... 😖 Nätterna är skitjobbiga, inatt vaknade jag vid 3 tiden, sambon undrade varför jag var uppe å "spökade" som han säger. Ont i kroppen då jag inte kan ändra så mycket på sovställningen, stel och ont i axeln. Dålig sömn ger en enorm trötthet som ger knastertorra ögon osv, osv, osv.... 

Hade tid hos sjukgymnasten idag, egt torsdag men jag bokade om pga fallet. Han konstaterade att senan är inte av iaf, då hade jag haft mer ont och inte kunnat röra den som jag trots allt kan. Jag fick några övningar som jag ska göra 2 ggr per dag och jag MÅSTE göra dom så jag inte får inskränkt rörlighet i armen. Hoppas på ultraljud denna veckan iaf. Idag såg sambon 2 saftiga blåmärken på axel-skulderblad å det är väl inte så konstigt kanske. Svårt att se sånt själv, knappt ens jag såg det med spegelhjälp.

Slank in på Åhléns för att köpa ny mascara, när jag kommer till kassan hade jag FEMTI SPÄNN i bonus 😄 Så den mascaran blev billig, hoppas den är så bra som reklamen säger. Denna gången ska jag testa Bourjois Ooh oui mascara, lovar Glamour Big Lashes 😉


Har varit ett alldeles fantastiskt väder idag om än kyligt... Vi hade -8 !! idag när vi vaknade, sambon jobbar kväll så han behöver inte bekymra sig om att skrapa rutor på morgonen denna veckan. Det ska bli riktigt skitväder på torsdag så jag får ge mig ut imorrn å på onsdag. Lyckades ta mig genom skogen å hem igen igår utan att slå halvt ihjäl mig så det är ju alltid nåt. 

Ikväll ska jag se Oprah's intervju med Harry och Megan. Inte för att jag är sensationslysten men det är längesen man såg Oprah i tv 😊

HA EN BRA KVÄLL !!


Kommentarer

Populära inlägg