Det var....

... en strålande vacker morgon när jag vaknade men tyvärr gled det in tjocka moln rätt omgående... :(
Men en löptur längs beachen o ett arm-bröstpass på gymmet har det blivit. 
Idag var det tyngre i både ork o motivation. 
I ons gick det så lätt att springa långrundan, inte för att jag pressade mig utan för att jag ORKADE..
Å ett fantastiskt väder till det gjorde inte saken sämre..

Jobbade igår men det var rätt lugnt.
Totalt stendött på sen eftermiddag men det är nästan alltid..
Slutade 18 o sen åkte jag hem.
Hade ju förberett müsli på morgonen så jag vispade ihop vätskan o rostade det.
Doftar så ljuvligt gott i köket när man rostar müsli.. =))
Diskade o skulle se på tv..
Jo, tjena mittbena...
Efter halva filmen så somnade jag på soffan, vaknade lagom för att få se vem mördaren var...
Jaja...

Dags för frukost men det blir inte nyrostad müsli idag, det blir banan o jordgubbssmoothie ist.
Macka o kokta ägg till det...
Men imorrn blir det nog min müsli..

Blondie's lyxiga müsli..



7 dl havregryn
7 dl råggryn
2 dl cocos
1 dl pumpakärnor
1½ dl havrekärnor
1 dl krossade linfrön *
½ dl råsocker
1 dl mandel, hackad
1 dl hasselnötter, hackade

2½ dl vatten
½ dl rapsolja
½ tsk salt
1-2 msk vaniljsocker
Valfri torkad frukt t ex finhackade aprikoser, äppelringar, tranbär.
50 gr mörk Odense choklad 55%

Blanda all grynblandning i en stor bunke o rör runt.
Vispa/skaka ihop vätskan o slå över det jämnt över grynblandning o rör med skaftet av en träsked för att det ska fördela sig, akta så det inte klumpar sig.
Bred ut på långpanna, rosta i ca 40 min i 200C, rör om var 5-8e min.
Låt svalna.

Tillsätt den hackade frukten o den tunt flisade chokladen.
Ös upp i en fin burk

*Använd krossade linfrö, hela linfrön kan inte kroppen bryta ner,de passerar genom kroppen hela.
Använder du krossade så tillgodogör du dig de nyttiga fettsyror som finns i linfröna.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nope, dags för frukost o en dusch o sen jobbet...

HA EN BRA DAG !!

Kommentarer

  1. Åh vad hungrig jag blev nu!

    Så himla duktig du är som tar dig ut att springa och iväg på gymet! Tänk du gjorde det idag med! Även om det var trögt. Hejja dig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg