Till havs...

... gick vi imorse strax ef 8..
Vet inte när jag satte kl på 6 en morgon.. =))
Vi fick ju till en visning av vindkraftverken till havs å det var jag inte sen att nappa på.

Påklädnad av varselvästar o flytvästar samt säkerhetsgenomgång..


Bye, bye Kårehamn...


11 vindkraftverk uppe till havs..


"Bryggan" på Rederi Kraft båten som tog oss ut dit..


Dagens befälhavare/kapten Clas Andersson...


MPI Discovery...


De höll på o montera rotorbladen på ett torn...


EON's platschef Staffan Martinsson var med ut på resan..


Tyckte det var bättre jag var barfota på däck än med flipflop's på fötterna =))


80 m höga torn, till yttersta vingspets mäter den 132 m ö havet..


 Öööööh... typ grodperspektiv.. =))
Vi stod ända intill fundamentet, ett kliv o vi hade varit uppe på det.


Men vi fick maka på oss för de skulle fram...
N.O.S står för Northern Offshore Service på den lille båten..


"Angelina" (blå båten..) o "Albatross", den lilla t vä lägger grusbäddar för MPI Discovery att stå på.
Det är mellan 8-20 m djupt på plats...


Ett fundament som är grunden till ett vindkrafttorn..


Sjön suger så det var gott med fika =))


Havet är fantastiskt, finns inte en enda våg som är den andra lik...


Anlöpte Kårehamn 10 min innan vi skulle öppna... =))


Men hela min värld gungar... =))
Av trötthet o båtresan, det rullade rätt kraftigt när vi kom ut en bit..
För att bli lugnare på plats då MPI Discovery gav oss lä...

Det dragit loss ett sjuhelvetes väder, vindbyar på upp till 20 m/s enl inside information s a s...
Imorrn ska det bli upp till 3m höga vågor så då hade jag inte velat vara ute..
Resan tog knappt 30 min, ca en normal landmil ut till dom.
Å ändå tycker man dom står nära när man ser dom fr land..

Jag skulle varit på torget på Elisa's men har svårt att tro det är nåt därute..
Jag har iaf stannat hemma...
Ringde tonårsdottern o hon var hemma hon oxå..
Fick iväg ett litet paket till italienskan's födelsedag nästa fre, hoppas det kommer fram i tid.
Nåt litet bara, vågar inte skicka så dyra saker, det får bli när hon kommer hem elr jag åker dit.

Nu bli're soffan, den lär väl gunga den oxå..
Blir väl sjösjuk 12 timmar ef båtresan, jo, tjena.. =))

HA EN SKÖN KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg