Om en vecka...

.... är det sista juli o högsommarmånaden är över..
Sen tar augusti över, en månad jag uppskattar mer o mer...
Lugnet lägger sig, de sista dagarna har varit rent för jäkliga här med folk..

Jo, jag vet, "vi" lever på det men iaf..
Det gör att flera åretruntöppna affärer kan hålla öppet på vintern men ibland blir det för mycket..
Jag försöker ju förbereda så mycket som möjligt o bunkra med saker o ting för att slippa det o planera in ICA-besök så man slipper det värsta men ibland går det inte iaf..
Som apoteket häromdagen.. :((
Elr ICA som hade kö ner till kryddhyllorna.. :((
Jag hade ju ingen annan att skicka heller, tonårsdottern är ju på Gotland m pappa så jag fick vackert stå där, febrig o sjuk..

Jovars, var uppe igår tills runt 2 tiden på dagen..
Plockade ihop räkningarna, bakade bröd, solade en stund på balkongen men mådde inte bra av det o jag insåg att det är nog inte så bra att ligga i solen med så stark penicillin i kroppen o varit så sjuk som jag varit.

Men ack vad man lurar sig...
Lurar kroppen med penicillinet att man är frisk..
Jag var så trött...
Sov över en timme på eftermiddagen, sov av o till på kvällen oxå...

Men idag är det jobb, jag har redan förlorat 20 tim, det gör ca 1600-1700 kr netto i lön... :((
Faaaaaaaaaaaan.... :((
Men vad gör man när man blir sjuk??

Ikväll är det "Sommarkväll på Borgholms torg" igen.......
Blåser fortf en hel del men hoppas det lugnar ut sig.
Ikväll står Black Jack på scen... =))



Hoppas på en kväll med slösande sol, härlig musik o mycke' folk...

HA EN BRA DAG !!

Kommentarer

  1. Jag förstår vad du menar. Vi hade en konstant kö på 50-70 personer i en timmes tid förra bokcaféet - jag fattar inte hur folk orkar köa så länge bara för att de är semester och folk vill ha en räkmacka... Men man är ju glad att de kommer.

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en bra kväll,
    ha de Fia

    SvaraRadera
  3. Ja du, vi har ju turen eller hur man nu ser det att de flesta turister håller till på Astrid Lindgrens värld. När någon beklagar sig är jag den första som säger; Men tänk på vad de ger...
    Fast även jag kan tycka det är lite väl mycket folk

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg