En ilsken...


... halsfluss o 38C i temp..
Jo, tjena, precis vad man önskar sig mitt i högsommaren..
NOT !!! 

Ja, fy bövelen så sjuk jag varit/är....
Fick ge upp jobbet kl 16 igår, då orkade jag inte hålla ihop längre utan åkte hem.
La mig raklång på sängen o slocknade direkt i 20 min.
Gick upp, duschade, satte en bröddeg på rumsvarm öl o la mig igen.
Sov tills hjärtat mitt väckte mig kl 19 via telefonen..

Upp å vände på bröddegen, la mig igen i 30 min, bakade ut degen o tittade på nyheterna.
Gräddade mina rågrussinbullar o sen strosade vi sakta neråt stan för att gå på Sörens o äta en gudomligt god plankstek.
Då var jag piggare av allt sovande o det var skönt med sval kvällsluft o lite mat.

Men imorse så hade jag så ont halsen att det var svårt att gapa å  fortf 38C i temp så jag fick ringa först jobbet o sen sjukan.
Hade o har sån smärta i kroppen främst i knän, handleder, ryggslutet o i musklerna.
Får alltid det när jag får feber även om den inte är så hård.
Många ggr har jag känt av sjukdom innan den ens brutit ut, det är väl dom svaga punkterna i kroppen som känner av det först.

Jo, tjena igen...

TVÅ TIMMAR tog det sammanlagt...
Men det var ju en ilsken halsfluss precis som jag trodde, han behövde inte ens ta halsprov utan han såg det direkt..
Höll på ramla ihop totalt på apoteket, fy faan vilken mardröm det var.....
Bli INTE sjuka mitt i högsommaren på en turistort.. =((

Så jag fick en hästkur med pencillin, Kåvepenin 1 g, 3 om da'n...
Det nya är att man ska ta det 1 tim INNAN maten el 2 tim EFTER maten o då jag inte hade ätit frukost när jag åkte iväg strax ef kl 9 så har jag tagit första 2 tabl nu.
Man ska ju inte äta innan om man har ont i halsen för att inte spola bort ev bakterier, nu tog han ju inget halsprov så det kvittade men det visste ju inte jag..

Så jag blir hemma imorrn oxå, man är ju smittfri ef 2 dygn med pencillin/antibiotika.
Har sovit sen jag kom hem men ska försöka vara uppe en stund nu.
Ska se om jag orkar ta mig till affären, behöver bara lite varor.
Imorrn ska jag försöka plocka ihop alla räkningar o lite annat småplock man kan göra mellan varven man är uppe fr sängen/soffan.
Men med den hästkuren pencillin så är jag väl snart piggare,det brukar gå fort.

HA EN SKÖN SOMMARDAG !!





Kommentarer

  1. Trist att vara sjuk. Härligt att läsa om lite kärlek dock...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg