En sån kväll....

...det blev på Borgholms torg o Black Jack !!!



Tony Ljungström in action.. :)


"Händerna upp i luften.." å det kom dom sannerligen.. :)



Morgan- gryyyyym på sax :))


Lilla Siri sjöng "Ska vi plocka körsbär i min trädgård??"
Här med assist av Tony på handklapp =))


Ove-Sveriges längsta gitarrist?? :)
F ö en jäkel på gitarr !!


BJ var riktigt, riktigt bra igår !!
Ett jäkla tryck på scen mesta tiden men oxå varvat med en å annan lugn låt..
Mikale Wiehe har ju släppt en låt som heter "Jag vill bara va en gammal man.." som BJ gjort sin egen version av o den var underbar.. =))
Längtar ef att få foxa till den... =))

Jag anlände ju 25 min sen pga jobb så jag missade början, hade gärna velat höra "Jag kommer från landet.." (jag vet inte om dom spelade den elr om jag missade den..)
Men mot slutet kom ju min favoritlåt med BJ, Svenne Rubins gamla "En Volvo Amazon.." vilken BJ gör klockrent !! =))

För det 1a har jag haft en Volvo Amazon, trimmad, årsmodell -70,  i min ungdom.. =))
Sen så var dom så ofantligt poppis när Italienskan var sådär 2-3-4 år...
Det kvittade vilken låt som spelades på radion men när Svenne Rubins "Folköl o dunkadunka" elr "En Volvo Amazon" spelades då började hon "dansa" på golvet o vicka på lilla blöjrumpan =))
Hon var för härlig !!!

Sen e det ju allsång oxå...
Å vi sjöng så stod härliga till.. =))

Givetvis "Inatt, inatt..." fr filmen Black Jack..
Undra hur många ggr Tony sjungit den låten vid detta laget??
Han var ju även med i filmen, nån var ju tvungen att kunna sjunga oxå =))
"Leende guldbruna ögon" o "Volvo Amazon" var oxå allsångs-sånger..
Morgonen började mulet o blåsigt men det klarnade upp o lugnade ut o blev en underbar kväll på torget !!
Vad annars ?? =))

Det hade varit tjockt med folk på Logen när BJ spelade d 12e juli, jag stod ju valet o kvalet om jag skulle dit elr ej o jag avstod...
Nu valde jag ju en dejt ist o den föll ju väl ut som bekant (*L* ) men det var lite synd att det var just den kvällen dom spelade.. =))

Nästa vecka står Scotts på scen o veckan därefter är det Grande finale med Wizex !!
Vilket jag ser fram emot enormt !!
Få träffa söta, rara Anna (sångerska) har ju henne på fb men vi ses ju sällan..
Å sen Eric Iversen (piano/keyboard)...
Han e inte helt redig i nån ände...
Förra o förrförra året så skrattade vi så vi höll på å ramla ur bänkarna..
Han e helt galen.. =))
Han är en riktig entertainer o makalös på att kunna berätta skrönor o historier som få andra..
Att sen inte ens hälften e sant hör väl till =))

I sista minuterna innan det var slut så släppte Ulf Olsson, eventansvarig i Borgholm en riktig bomb... =))
Den 14e aug så står ingen mindre än ROBERT GUSTAFSSON o ROLANDZ på scen på lilla Borgholms torg !!
Vilken kväll det kommer bli !!
Fri entré så kom å låt hela torget gunga !!!
En sån avslutning på sommaren i Borgholm !!

Jobbade ju igår ef den jävulska halsflussen...
Å visst det gick men orken är ju inte densamma men det kommer väl.
Jobbade backstage s a s...
Gjorde bl a 37 räkmackor..
Sillinläggning, fiskspett mm...
Det är ju egt det jag tycker är roligast, att jobba med mat på det sättet.

Ikväll är det buffé o musikkväll...
Medelhavstema på buffén o ett "Louisiana bluesband" som spelar..
Lång dag, 10-21 innan jag får gå hem.
Så nu är det dags för frukost, penicillin o en dusch..
Å så ladda inför den långa dagen....

Måste ju avsluta med en låt av Rolandz.. =))
Oj, vad det ska gunga på torget den 14e aug !!!


HA EN BRA DAG !!

Kommentarer

  1. Vilken härlig kväll du fick, kul!
    Min fösta bil var en helrenoverad PV, röd som jag döpte till Charlie.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg