"Lotta på....

... Liseberg" tittade/lyssnade jag på igår kväll när jag fixade här hemma !!
Ett sånt kanonprogram det var igår !!!
Markolioo's nummer "Rocka på" följt av "Burken's" gamla "Hej Baberiba" var i en klass för sig !!
En sån energi !!
En sån glädje !!
Det var rys m ståpäls i slutet av det numret !!

Å jag säger bara:
BJÖRN SKIFS !!!
En rocksångare av högsta klass !!
När han började prata om gamla "Badrock" då vällde minnena fram.. :)
Släng er i väggen Robert "Rhapsody in rock" Wells, Lasse "Diggiloo" Holm m fl..
Den som skapade konceptet att låta flera olika artister stråla samman o sjunga dels egna låtar samt covers var ingen mindre än Skifs !!
Ett år la dom ALLA konserter på slottet så dom kunde ta med familjerna o stanna på samma ställe.
7 var planerade men det blev 9 pga biljetttrycket !!

"Malla" i "Little Queenie... ??
Är det sommar ??
JAAAAAA !!
ÄR DET SOMMAR??
JAAAAAAAA !!!!

VAD ÄR DET??
SOMMAR !!!




Det var på "Badrock" 1987 som "Roxette" gjorde sin allra första spelning som band.
Å sen vet vi hur det gick.. :)
Å med den fantastiska videon "Listen to your heart" som spelades in i ruinen x antal år senare var det fulländat !!
Den är magnifik med inflygningen över bron upp till slottet, alla tusentals människor på borggården...
Jag var inte därinne men satt utanför den kvällen o såg helikoptern svepa ovanför..

Jodå, storstädningen påbörjades igår kväll.
Frysen frostades av, jag bakade 19 Banan-å-blåbärsmuffins...
Satte nat.yoghurt på avrinning för en surdeg imorrn..
Storstädade toaletten o hängde upp rena handdukar..
Duschade o kröp ner i renbäddad säng...

Vaknade 5 idag men låg till halv 7, upp för att fortsätta städningen.
Har storstädat köket, bakom/under spisen, fläktfiltret, avfettat kaklet o polerat upp det.
Gjorde ren ugnen...
Skurade under diskbänken..
Slängt sopor till förbannelse.. :(
Torkat golven så nu e jag nöjd.
Bara skåpluckor kvar o så lite på barnens rum..

Regnet öser ner o då MÅSTE man ju bara på stan..
På cykel ner till apoteket..
Var även o bytte min kolsyrepatron till sodastream'en, det gjorde jag 30/1 sist !!!
Sätter alltid datum på den, bara för skojs skull för att se hur länge jag har dom.
Var så blöt om fötterna i flippisarna så jag fick ta en handduk o torka fötterna när jag kom hem..

Jodå allt har gått rätt bra men en sån där jävla dag då det mesta småtjuras..
Tappar saker, nycklar/lås trilskas, höll på å cykla kull när jag var på stan mm...

Åker till Kärleken ikväll, imorrn ska jag, om det inte spöregnar, tvätta å städa bilen o ut i blåbärsskogen o se om det är några bär.
Gårdagens bär i muffinsen fick jag..

Receptet på mina Banan-å-blåbärsmuffins efterfrågades:



Banan-å-blåbärsmuffins

3 ägg
2 dl socker
3 välmogna bananer..
50 gr smör
5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
Ett gäng blåbär..

Vispa ägg socker pösigt.
Mosa bananerna, tillsätt dom o det smälta smöret.
Blanda mjöl, bakpulver, bikarbonat o ha i det.
Vänd ner önskad mängd blåbär..

Klicka upp i formar gärna i muffinsplåt, då håller de formen bättre.
Toppa med några blåbär om man vill..
Grädda i 200C ca 15 min..

Nu har jag haft en stund vila vid datorn o bloggen, nu ska jag äta nån macka o sen iväg o jobba.
Måste ju avsluta med Roxette's fantastiska video fr ruinen..


HA EN BRA DAG !!!


Kommentarer

  1. Men oj vilken energi, min agenda i dag e lite lugnare. Men, Björn Skifs, håller med till fullo.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  2. Men se där! *ler* Full fart som vanligt! Har läst i fatt en hel del och hoppas att du är helt frisk från din halsfluss! Din sommar verkar ha varit jättehärlig annars.. Vackert halsband du fick.. Många kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg