Kl 21.47...

Här är hon ca 3 mån, så rund o gosig på sin 1a resa till moster i Skåne.. =))


... denna dag för 22 år sen så föddes en liten, röd skrynklig sak som fick heta Linn.. =))
3220 gr tung o 49 cm lång.. =))
Nu är hon 22 år gammal o vistas i Italien sen snart 3 år tillbaka..
Helt ofattbart vad åren rinner iväg..

Så idag får hon öppna paketet som anlände redan i måndags !!
Stallchefen har gömt det för henne för hon inte skulle öppna det i förtid =))

Jobbade 11 timmar nonstop igår, det var buffé o trubadurunderhållning.
Började 10 å slutade kl 21...
Du söte Matilda så möe folk som vi säger på Ö'a..
Å dricka...
Å dricka, å dricka å dricka...
Visst, dom har semester men jag fattar inte hur man kan slänga ut många hundralappar på helflaskor vin o inte bara EN flaska vin...
Jodå, jag vet, en del delar men iaf..
Not my kind of thing...

Idag är jag ledig utifallatt hon skulle varit hemma men så är ju som bekant inte fallet.
Stortvätt är redan på G nere i tvättstugan, jag ska börja plocka ur de gamla besticken i lådan, torka rent o diska de nya o lägga ner dom =))

Hade sån tur att ena ägarinnan av Önska butiken här i stan kom på besök igår o jag kan byta min födelsedagspresent hos dom o behöver inte åka till Kalmar enbart för det.
Hon trodde även dom hade ett rött Jellybean tårtfat annars kan dom beställa det.
Blir lite pengar över men det finns så fin ljuslykta på COOP jag skulle vilja ha inför hösten då jag frossar i tända ljus.
Typ 3 kantig lanterna i vindbitet trä..


Ska gå till fotoaffären o tömma min kamera, sisådär 300 bilder att sortera ut o framkalla.
Nu ska väl ca 200 av dom raderas då de enbart är blogg o fb bilder men iaf.
Det tar sin lilla tid..

Sen hoppas jag på sol, sol, sol..
Lite blåsigt idag mot gårdagen men jag hoppas det bättrar på sig.
En tur till Klinta när jag är färdig för några timmar hoppas jag på.
Ikväll svingar vi de brunbrända spirorna till Streaplers på Logen i Kalmar..
Hoppas på samma makalösa kväll som förra året med publikrekord o rykande rock'n'roll så de gamla bräderna bågnade.. =))

Men nu måste jag leta reda på en typ skokartong att lägga de gamla besticken i så jag får börja använda de nya.. =))


HA EN UNDERBAR FREDAG !!!

Kommentarer

Populära inlägg