Ledig lördag....

... å planerna är många...

Ska börja dagen med att tvätta..
Storhandla på ICA..
Besöka apoteket..
Butik Öland...
Fotoaffären att hämta ut framkallade bilder..
(jo, jag e så gammaldags att jag vill ha ett album att titta i.. )
Ska byta ut en del bilder på min lilla fotovägg.. *L*
Till ÖK-hallen för ramar...

Borde verkligen städa å tvätta bilen.. (suck)..
Grymt dammig o skitig både in o utvändigt när jag kör till jobbet varje dag..
Kanske baka kardemummaskorpor..
Frosta av frysen...
En tur till blåbärsskogen för att se om det finns några bär..

Danskompis H ringde i förrgår o undrade om jag ville med till Kärrasand för att dansa till Sannex ikväll..
Å visst viiiiiiiiiiiiiiiiiiiill jag........ "suck"..
Men jag "orkar" nog inte..
Vi tänkte bjuda över min am.granne på lite mat ikväll, han åker snart tillbaka o sen bege oss ner på stan till Borgholms Bar o Kök..
Där spelar Trio Memphis ikväll, ett gäng mogna herrar som lirar Elvis..

De sista 3 dagarna har jag varit i köket o jobbat, det som jag tycker är roligast.. =))
I förrgår tillverkade jag 77 laxburgare av drygt 7 kilo laxfärs..
Gjorde en medelhavssallad till buffén på kronärtskockhjärtan, gröna hela oliver o marinerade vitlöksklyftor..
Så enkelt, såå gott.. *L*
37 räkmackor..

Igår gjorde jag NIO liter romsås... =))
Potatissallad som vi säljer i butiken..
Bl a....

Så roligt att jobba med mat på det sättet !!!
Igår kväll när jag slutat åkte vi hem med grejerna, körde en snabbis till ICA.
Köpte en färdig sallad, några småfrallor, ädelost på tub, lite choklad o dricka o körde upp till Djupvik vid kanten av Kalmarsund o hade en sen kvällspicknick..
Sååå gudomligt tyst o stilla var det....
Endast vågornas svaga skvalpande....
Där kan man tala om läkande kraft för hjärnan..
Himlen bjöd på ett fantastiskt färgskådespel.. =))
(Man ser knappt var himmel o hav möts..)






Vädret är sådär, det är dock väldigt tidigt än..
Hoppas på sol även om jag inte kanske ska ligga i värsta solhettan med så mycket penicillin i kroppen.
Igår kväll var det alldeles ljummet när vi satt däruppe..

Mannen köpte en tidning o jag passade på att köpa bilagan..


Mat-porr på hög nivå.... *L*

Ååååh, så gudomligt, ljuvliga recept i den *L*
Ni som älskar att baka, missa inte att köpa den !!!

Nope, nu e det dags att traska ner till tvättstugan, sen till ICA o storhandla..
Vill inte hamna i massorna därinne idag så därför tar jag det tidigt..
Lite vit-tvättmedel behöver jag oxå till tvätten...

Avslutar med en riktig Elvislåt, en av mina absoluta favoriter..
Fr världens första direktsända satellitkonsert 1973, då var jag 6 år.. *L*
Aloha from Hawaii....

Om nån vet var det går att få tag på den videon skulle jag bli evigt tacksam.. *L*
"Burning love.."


Jag har väl samma passion för blingblingsmycken som Elvis.. ;)
Skrev ju på bloggen häromdagen att jag tänkte unna mig ett halsband fr Rock By Sweden när jag fick en bra lön i slutet av säsongen..
 Nu var det som så att NÅN läste det...
NÅN tyckte jag var värd det...
NÅN kom med ett kuvert o sa:
 "Gå o köp dig halsbandet du ville ha..
Tack för att du finns.. " *L*



Tack Hjärtat.. *L*

HA EN SKÖN LÖRDAG !!!
Å njut av de sista julidagarna..


Kommentarer

  1. Ååååhhh, själv är jag så trött på räkmackor nu. Vi sålde 160 srycken på 1h30min i onsdags. Men blåbär låter fint, jag ska nog ta en sväng upp i skogen jag också idag.

    SvaraRadera
  2. Härligt med picknick, fint halsband.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg