Akupunktur..




Well, åter hemma i Byhåla......
Hade ju tid hos sjukgymnasten kl 13 idag o det ligger ju bara utanför mitt bo-område så det är nära.
Pratade lite om hur jag mått sen sist o bla, bla, bla...
 
Jaja, hon hämtade nålarna o satte igång.
Jag fick 5 nålar idag, vågade inte gå på med fler, vet inte hur man reagerar.
Nu har jag fått det förut men det är längesen sist så hon ville börja lugnt.
 
Fick en mitt i nacken vid 1a ryggkotan.
En i vardera övre vinge av skulderbladet o en i vardera nedre.
Å j-------lar vad det gjorde ont i hö sidan...
Huden var så stum, hon fick trycka ner dom med milt våld nästan..
 
Låg en stund, fick känna en svag pulserande smärta bakom vä öra, det ökade ett tag för att ebba ut sen..
Sen fick jag 2 snabba tics i hakan när jag låg där...
Synnerligen skum känsla...... :))
 
Hon kom in o vred lite på dom så fick jag ligga en stund till.
När hon skulle ta bort dom gick det lättare än att sätta dit dom men det högra övre nålen satt fast.
Blir liksom som spasm i huden ibland men hon fick loss den iaf.
 
Var helt groggy när jag reste mig upp, har ju lågt blodtryck i vanliga fall.
Fick sitta en stund både på britsen o i stolen innan jag var så "stabil" så jag gick hem.
Har lite känning av tendens till lätt yrsel så det blir inte så mycket mer gjort idag.
Jag ska vila, låta behandlingen verka, har ny tid nästa måndag.
Vet inte hur många behandlingar jag ska få än.
 
Nu är det nya rutiner, nu får man en faktura i månaden på samtliga belopp om man besökt sjukan i nåt avseende.
Datorn håller reda på när man betalat tillräckligt för att få frikort, det ligger ftf på 1 100 kr.
Men nja....... jag håller nog koll på det också, litar inte riktigt på nya rutiner o datorer...
 
Hoppas jag är ok imorrn så jag kan ge mig ut på pw på morgonen..
Nån tyckte ju det absolut var nödvändigt med mer snö så nån löpning lär det inte bli.. :(
 
 
HA EN BRA DAG !!!
 


Kommentarer

Populära inlägg