Om....


... en vecka drar det igång, Let's Dance !!!!
I år är det dessutom 10 års jubileum :))
Ett av de bästa tv-program som gjorts i mitt tycke !!
Å i år är ju den störste av alla svenska sportlegender genom tiderna med, Ingemar Stenmark !!!
Alla vi som var med på 70 talet när Sverige stod stilla när han åkte så är det lite extra när man gillar dans som jag.
När man gick ifrån lektionerna å hela lilla Victoriaskolan knödde in sig i det lilla biblioteket för att titta på den tv som fanns när han åkte, det är barndomsminnen som hänger kvar.
Idag hade det blivit ramaskri om brandsäkerhet, om ventilation å annat men så roligt vi hade då :))
Vi satt överallt där det gick att trycka ner rumpan, stolar, bänkar, bord, fönsterkarmar, ovanpå bokhyllan mm :))

Hur styrelsemöten avbröts å fabriker la ner jobbet när han åkte, hur hela Sverige faktiskt stod STILLA :))
Ofattbart säkert för dom som växer upp idag men det var nå speciellt :))
Får se om han har lika mycket talang på dansgolvet som i skidpisten :))
Han gör ju bekant ingenting utan att bli bäst men av det lilla jag sett så kanske detta är nåt han inte är lika smidig i.
Nu dansar han ju med Cissi Erhling, hon har ju vunnit TRE av de 9 säsonger som LD har pågått.
Min gode vän A som är betydligt mer frekvent på båtkryssningarna än jag o har sett Cissi lära folk att dansa live säger att hon är ett pedagogiskt superproffs ut i fingerspetsarna, hon kan ta mig faan få en trebent trähäst att dansa !!!!
Jag undrade vad hon tänkte när hon fick veta att det var han hon skulle lära dansa??
Men hon är ju född på senare tid (-84) så för henne kanske det inte var så speciellt...

Vad jag tycker är synd är att Sigrid Bernson har hoppat av, hon vann ju förra året med Benjamin Wahlgren.
Rasande snygg, inte pinnsmal utan kurvig o fantastisk dansare !!!!
Verkar dessutom supertrevlig !!

Gillar dessutom David o Jessica som programledare.
David har en suverän komisk tajming, gillar även hans egen talkshow, "Davids hörna.."
Hans intervju med Carl Philip var suveränt bra gjort !!
Han hade ju även huvudrollen i "Micke & Veronica" som jag såg ef nyår med kärleken.
Där visade han en oerhörd sårbarhet, den sidan har han ju inte visat innan i nån produktion utan bara glad o komisk.
Men även det bemästrade han med den äran...
Jessica är väl den som håller ihop det hela innan han går helt bananas :))

Vore kul att få se Börje Salming på dansgolvet efter Ingemar nu :))
En av de absolut största han också på den tiden...
Jodå, jag var sportintresserad på den tiden, slalom o hockey :))
Kan man inte tro idag ;)

Åååh, dessa kläder..... big "SUCK"...
Vill ftf ha den blå klänningen Emma I hade på sig i 2a programmet förra året när hon dansade jive :))
Den hade passat ypperligt på mig ;)
Tidigare år var det ju Stefan Wåhlberg som var stylist o skräddare, sen 2012 är det Helena Fransson.
Hon var proffsdansare de tidiga åren men hon är även designer o sömmerska.
Så nästa fre kl 20 kommer jag sitta klistrad framför tv'n, var så säkra !!!
 
Sigrid o Benjamin :)

Emmas klänning i jiven :))
Så galet snygg !!
 
Idag blir det vilodag från all kroppsträning, jag behöver nog det, har fått en låsning i bröstryggen.
Kroppen får jobba imorrn kväll då vi spinner loss till bästa PH's i Kristallen i Nybro.
Sist var det 400 glada dansare, hoppas på lika mycket folk denna gången. 
 
Jag ska gå till vår lokala ostbutik o handla lite ost o till den lokala fiskhandlaren o köpa fisk.
Men idag blir det kotlett, ugnsrostade rotsaker o cole slawsallad.
En glas rött till det får fullända det..
Kärleken dyker upp under dagen, ska höra vad valparna har för sig också...
 
 
HA EN SKÖN FREDAG !!!




Kommentarer

  1. Har aldrig sett let`s dance men kan nog vara kul att se Stenmark, såg honom i mästares mästare.
    Go mat du gör i dag o ett glas rött tycker jag passar till de. Ha så kul i morn.
    Fia

    SvaraRadera
  2. Å nog minns jag Stenmark och hur skolarbetet stannade av när vi tittade på hans åk. Det var gamla goda tider det.
    Ha en mysig helg med Kärleken!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag gjorde en mindre handoperation på Borgholms lasarett i slutet på 70 talet. Jag låg där på operationsbordet och Stenmark skulle då tävla. Läkaren o övriga runt mig stannade upp och lyssnade och följde Stenmarks åk på radion medan jag låg där lokalbedövad i hand/arm och var vettskrämd av situationen!!!
    Glömmer aldrig detta. Som tur är gick operationen bra.

    Ha en mysig helg// Lotta i Kalmar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg