Halva........


.... februari har passerat, om 2 veckor är det VÅR !!
VÅR, VÅÅÅÅR, VÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR !!!!!
Förvisso är våren i mångt o mycket svinkall på denna ö men det är VÅR hur, elr hur...
Sista dagarna har det varit riktig, otrevlig råkyla här men kan hoppas det blir lite bättre i veckan som kommer...

I normala fall går ju även Vasaloppet den 1a söndagen i mars men i år är det 2a söndagen, 8e mars tillika Internationella kvinnodagen.
Förmodligen pga skid-VM i Falun kan jag tro.
Ni som känner mig är ju medvetna om mitt nååååååågot svala intresse för sport men Vasaloppet är ett evenemang som jag aldrig missar, nån gg kanske pga av jobb.

Det är en tradition som hängt med sen jag var barn, det enda sportevenemang mina föräldrar var intresserad av.
Då fick man äta frukost framför tv'n, jag gjorde likadant när mina barn var yngre.
Idag äter jag säkert 6 av veckans 7 dagar frukost framför tv'n, sitter sällan i köket när jag är ensam.
Likadant med middagen, jag äter alltid framför tv'n, så trist sitta i köket o äta själv..
Sägs ju man inte ska äta framför tv'n, man äter mer än man ska men för mig är det bra.
Jag äter långsammare då, har en förmåga att äta alldeles för fort annars..

Blev ju ingen dans till Sannex igår, jag stannade hemma o det var nog bra.
Kollade på tv, vaknade 5 i 2 i soffan.... *suck*..
Jag vägrar Mello-eländet så det blev brittisk krim ist..
Jag är en gammal stofil som tycker det var bättre förr..
Jag skulle kunna brodera ut hur mycket som helst men idag är allt bara ett skämt i mina ögon.
Finns säkert guldkorn men jag ids inte genomlida skiten för att kanske hitta 2-3 guldkorn..

Känner inget i halsen idag så imorrn ska jag ge mig ut en runda o sen till gymmet.
Dags för lite nålar igen imorrn också..

Denna dag är det kalas, kusinen fyllde 41 igår o lille gossen fyller 1 år på tis så det blir dubbelkalas idag.
Ska försöka komma igång o rensa upp lite också men inspirationen är noll..
Plocka ihop sista tvätten sen i fre..
Så denna söndagen går nog också....

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!


Kommentarer

  1. Ja du, våren e den bästa årstiden!!!! Även om sommaren är skön.
    Vi har oxå bytt ut köket mot middag framför tv hemma. I alla fall under den mörka årstiden.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg