Det...

 
.... börjar dra ihop sig...
Till lite allt möjligt o det är bara kul saker som händer...
Äntligen !!!
Äntligen är det dags imorrn att få gå å sätta mig hos frissan å förvandlas från en rugguggla till en tjusig tofsvipa typ.. :))
 
På lör får jag äntligen spinna loss på dansgolvet igen, 4 veckor sen sist om jag bortser från i sön kväll på klubben.
Micke i Sannex räknar in 1a låten kl 21 i Parken i Växjö !!!
Å det lär bli folk...
Sist var det 517 pers !!!
Å dom spelar igen på Alla <3 dag nere på "Brunnen"..
Sen rullar det på med PH's, 30 årsfest, Sannex, Kindbergs, Blender, Black Jack, Streaplers m fl...
 
Å den 28e april är det dags för kryss igen :))
Klubben ska göra sin årliga danskryss på Cinderella, PH o Fernandoz spelar nonstop.
Ska bli grymt kul att få höra Fernandoz live o få dansa till dom, det krockar alltid med nåt annat när dom är på Logen på sensommaren.
För en icke dansbandsnörd så är det dom som spelar ledmotivet till "Ullared" :))
Har vissa aningar om att jag får träffa A o hennes familj igen, ska bli jättekul bara inget kommer emellan.
Å det roliga är att det har spridit sig tack vare fb så fler klubbar hänger på.
Å det lockar ju även de som inte är med i nån dansklubb då det kommer bli mycket dansant folk ombord..
 
Ännu en rolig nyhet, en av klubbens ledare Jerry har blivit nominerad till "Eldsjälsgalan" i kategorin "Årets unga ledare".
Han är i semifinal så vi håller alla tummar o tår för att han ska gå till final.
Han började dansa när han var 8 år gammal !!
Hållit kurser för både barn, vuxna o äldre så nu hejjar vi på honom :))
Å nu kan jag säga "min" klubb för nu e jag medlem :))
Vill inte bara vara en som "hänger på", nån kurs kan jag inte gå pga avståndet men jag kan åtminstone vara medlem å kunna hälsa på nån söndagskväll då å då elr delta i nån aktivitet utan dåligt samvete.
 
Å mina dansskor som jag klickade hem i helgen kom igår så jag har hämtat ut dom !!
Å dom verkar bli kanon !!
Sitter som en handske på foten, något trång precis som den ska då den är sydd i mjukt skinn som kommer töja sig så småningom.
Men på lör får dom gamla skorna följa med, man vet aldrig med nya skor..
Vill inte få kvällen förstörd på nåt sätt..
Å jag klickade hem en röd kort klänning-tunika på rea i tis så den är på väg, kommer bli kanon med ett par hotpants under.
Men ska spara den till 30 årsfesten d 28e :))
 
Gjorde ett pass på gymmet igår, fick till det bra.
Fick en korrekt introduktion på roddmaskinen så jag körde den i 12 min.
Det var ju tvunget att börja kräksnöa nåt hiskeligt....
Å när dom hade plogat så var det grisahalt på vägen så nån löpning är inte att tänka på närmaste tiden..  :(
 
Ikväll ska jag packa, ska sitta hos frissan redan kl 10 imorrn förmiddag.
Ska bara ge mina fötter lite kärlek å fixa ögonbrynen så är jag nyrenoverad imorrn :))
Sen blir det ett stopp i Kalmar innan vidare färd till Kärleken.
Ska in o se om jag hittar nåt litet kul till barnen till Alla <3 dag, brukar e dom nåt litet bara, bara för att det är kul...
Å så har jag ett litet kusinbarn som fyller 1 år också så det får bli nåt till honom också.

Har varit på sjukan idag, har haft ont i vä arm-armbåge en längre tid.
Men det är nu på senare tid som det blivit riktigt besvärligt.
Men att komma till en läkare är inte det lättaste idag..
Var tvungen att gå via en sjuksköterska för bedömning.
Men det tog inte så lång tid innan hon insåg att det kunde inte hon göra nåt åt..
(men så förvånad jag är...."stor ironi"..)
Men efter mycket om å men så fick jag en kortisonspruta o jag ska ha ett s k epikondylytbandage-
Letat som en tok ef det gamla jag haft innan men hittar det inte så jag får väl skaffa ett nytt..
Ska även på röntgen för armbågen "låser" sig ibland i ytterläge, hon ville kolla om det ev är nån artros.
Jaja, alltid är det nåt... suck..
 
 
 
Måste avsluta med Fernandoz, "Varje gång jag ser dig.", ledmotivet från "Ullared.."
 
 
Måste bara visa er deras buss...
LS må ha snyggaste loggan men Fernandoz slår dom i "Snyggast buss" :))
Motivlacken är gryyyyym :))
 
 


 
 
HA EN BRA DAG !!!
 


Kommentarer

  1. Så kul att du har så mycket att se fram emot och att skorna satt så bra.
    Då får jag önska dig en trevlig dansafton.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  2. Men oj vad härligt det var att titta in här!! :)) Kul att det är mycket roligt på gång. Det tråkiga får man ju liksom på köpet hela förbenade tiden ändå..

    Hoppas nu du får dansat i dina fina nya skor och så ser jag fram emot lite bilder så klart!

    Kör försiktigt och ha det bäst! kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg