Sista......

....... vinterdagen enl almanackan idag !!!
Imorrn är det VÅÅÅÅÅÅÅR !!!!
Vi vaknade upp till ett väldigt disigt o råkallt Småland igår, vi gick upp i ottan, kärleken hade en tid att passa tidig morgon inne i Växjö.
Efter det så gjorde vi Växjö city.
Var runt på lite olika håll, allt från K-Rauta till City Gross o Grand Samarkand.
Var inne på Stadium outlet, hittade en funktionströja med långa armar , hög hals med dragkedja o "tummar". i lysande neonorange så jag lär synas iaf... :))
En Karhu, ord pris 500 kr, gav 200 kr !!!
En ny läppenna o blondinshampo på Kicks blev det också.

Började ju känna av ett utbrott av rabies i tors kväll :(
Kittlade lite i läppen under natten, hade ett par blåsor igår morse.
Faan, faan, faan tänkte jag med anl av kvällens stora party..
Gick till ett apotek för att se om jag hade medicin kvar att plocka ut.
Nope........
(faan, faan, faan igen...)
Ringde vc o skulle få recept utskrivet men så länge jag var i stan så fick jag inget iaf men tack o lov lugnade det ner sig..
De 2-3 blåsor jag hade har lagt sig som tur är, inte så kul att gå på party med läppen full av ilskna blåsor..

På eftermiddagen så blev det ett ljuvligt väder..
Rätt kyligt men solen kom så vi tvättade bägge bilarna.
Min lille bil e så blå igen o den stora grå är....ööööh....grå :))
Avfettade, tvättade o städade.. :))
Tyvärr verkar inte hålla så värst länge, ska bli snöslask här imorrn o på hemvägen men så är det, man byter skit på bilen bara...

Så det blev sen middag igår, han lagade suveränt god köttfärslimpa, vi hade kokt pot, svampsås o smörslungade morötter till det.
Idag är det ju stort party men det får bli sen lunch, lite omelett m svamp o babyspenat o tomatbröd vi köpte igår.

Å Let's Dance började ju igår :))
Marie Serneholt o Jonas Björkman blir nog farliga om dom fortsätter i samma stil..
Nanne är ju ett energiknippe, såg hur artisten Nanne kom fram ibland, hon sjöng med i hela låten o vissa kroppsuttryck .))
Íngemar Stenmark gjorde bra ifrån sig men såg lite obekväm ut på dansgolvet men det ger sig nog med tiden.
Han är ju mäkta populär av kommentarerna att döma så han kommer gå långt hur elr hur...

Det stod "elegantare klädsel" på inbjudan till kvällens stora party så jag hoppas jag passerar igenom :))
Fick ju hem rätt klänning-tunika till slut så det får bli denna i afton:)

Svarta stilettklackar till middagen o sen blir det byte till buggskorna :))
Mitt stora döskallehalsband till det å små stenar i öronen..

Per-Håkans o Voize ska spela nonstop så det blir nog "a hell of a party.." :))
Partyt ska hållas i Norrhults Folkets Park, legendariskt "Thorleifs-rike.."
Jag var-är ju hängiven Thorleifs-fans sen tidigt 90 tal o  dom var ju så grymt bra när dom stod på topp hela 90 talet.
Nu är dom ett minne blott, de sista 3-4 åren så höll inte Thorleifs röst längre men sååå många, underbara minnen jag har av dom.
Så det ska bli lite speciellt ikväll o få komma dit just för den skull o jag har aldrig varit där..
Men nu är det dags för frukost...
 
Måste ju avsluta med en riktig 70 tals dänga, en av Thorleifs absolut bästa låtar..
Ni får tänka er utedansbana, kulörta lampor, chokladhjul, tombola, kaffedoft o prassel i buskarna.. :))




 
HA EN BRA LÖRDAG !!!

Kommentarer

  1. Ajajaja - "rabies" är avskyvärt! Och det dyker alltid upp när man verkligen allra minst vill det... Bra att det lade sig lite. Hoppas du har en riktigt trevlig kväll nu och att du njuter i din fina klänning.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Snygg klänning, hoppas du hade riktigt kul.o att blåsorna försvann.
    Ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg