Söndag....


Tja, i brist på annat att skriva om denna söndag, 1a februari så snor jag en lista från allas vår "Asta" :))
 
Namn: The perfect housewife67.
Hette från början "Blondie67" när jag en gång började blogga på ameliaportalen (med tanke på hårfärgen..) men kära "Freja" kläckte ur sig i en kommentar att den man som får dig får ju "den perfekt frun.."
Så när jag bytte bloggportal så var namnet givet :))
Annars är jag ju döpt till Lena :))

Bloggat sedan: Augusti -09

Bloggar om: I början var det i huvudsak ensamhet o mat jag bloggade om men har övergått mer o mer till dans (om nån råkat missa det..)
I övr om mitt vardagsliv som långtidsarbetlös med tillfälliga jobb, hälsa, friskvård, att gå guldkant i vardagen...

Stjärntecken: Kräfta.

Dricker helst: Bubblat öländskt kranvatten, nåt enstaka glas vin ibland...

Äter helst: Husmanskost med lite guldkant.

Familj: 3 barn, Italienskan 23, lill-loppan snart 17, sonen 15...
Å kärleken..

Yrke: Arbetslös

Bor: På paradisön Öland :))
Lika vackert i en rytande oktoberstorm när havet piskar kusten  som en strålande sommardag i juli...

Politiska sympatier: Mer vänster än höger iaf...

 Drömmer om: Ett fast jobb...

 Sympatiska drag: Snäll, omtänksam, givmild med det jag har....

Osympatiska drag: Otålig, kan vara dominant även om det mildrats med åren..

Tror på: Det vet f-n...

Husgud: JC, Jan Christer Eriksson, låtskrivare o gitarrist i LS.

Kärlek: Dans, havet å barnen..

Klär mej helst i: Jeans å nån form av tröja på vintern, shorts o top-linne på sommaren.

Laster: Choklad även om den är högst hanterbar..

Brinner för: Dansen... Vad hade jag gjort utan dansen sista åren??

Blir förbannad på: Översittare, folk med nedlåtande attityd, folk som inte kan skilja på sitt å andras..

Stoltast över: Mina barn

Kännetecknande: Har rest mig trots alla smällar sista åren..

Älskar: Barnen å kärleken..

Älskas av: Förhoppningsvis av desamma...

Låt som följer mej i livet: Here I go again...

Tränar: Jodå, även om jag kan bli bättre-mer effektiv i det...
Powerwalks, löpning, inlines, gymmet å dans...

Skulle önska att: Att jag kunde sjunga..

Dold talang: Talar obehindrat am.engelska till 95%.
Har "dataminne" vad det gäller datum o dyl, dock kan jag inte komma ihåg vad jag tittar på för tv-program när reklamen är för lång..  :))
Närminnet är dåligt.

Ser helst på tv: Bonde söker fru, amerikanska-brittiska deckarserier, Biggest loser, Let's dance..

Den viktigaste i mitt liv: Mig själv o barnen..

Syskon: En storasyster

Föräldrar: Jepp...

Kör: Liten blå skokartongen Suzuki swift

Är löjligt besatt av: Tattoos, rockabillykulturen, dans....

Ålderskris: Haha, njaäe..... Är tacksam jag blivit så gammal som jag blivit, barnen har vuxit upp, allt är lättare nu..

Frikort: Josh Lucas, Aaron Eckhart

Heliga kor: ??

Bästa bok: Boken om Zlatan..

Jodå, jag fick tag på en ladyshave igår.
Sparade 140 kr på att gå från Elgiganten till SIBA så jag fick den för ett mycket skäligt pris.
Fick tag på en Philips, tror det är en nyare variant av den jag hade.

Idag blir det tur in till klubben så liiiite dans kan det kanske bli..
Eller försök att slipa till tekniken iaf... :))

 
HA EN SKÖN SÖNDAG !!!


Kommentarer

  1. Jättekul att läsa - trots att jag egentligen vet en hel del :)) Hoppas du har en fin söndag!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg