Oj, oj, oj........



...... vilket kalasväder det har varit de sista dagarna !!!!
Strålande, varm sol från en knallblå himmel..
Å kvällshimlen har varit fantastisk !!!

Drog ut på en pw-löptur igår morse, drygt 5 km på 45 min.
Hem å äta frukost å så var tanken att jag skulle till gymmet..
Men så var jag så nyfiken på min tunika som kom i fre när jag på väg ut så jag öppnade den.
Den glädjen ersattes i stor besvikelse, det låg nåt helt annat i påsen än det jag hade beställt.
Mitt art.nummer stämde, det stämde på påsen men det låg nåt heeeeeeelt annat i påsen..

Så då skrev jag ett rätt surt meddelande till dom o skickade tillbaka det.
Så nu hoppas jag den strl finns kvar i den tunika jag egentligen skulle ha men det får tiden utvisa..
Jo, jag vet, dom som packar kan ha en dålig dag men iaf.. :(

En stund i solen på balkongen  så var det dags för en dusch o sen till sjukgympan för lite nålar igen så nåt gym blev det inte.
Mamma bjöd på palt igår så middagen behövde jag inte heller fixa.

Drog ut på samma pw idag fast något längre, hem å äta en suveränt god frukost i solen på min balkong..
Sen blev det ett gympass, ben-rygg, sen var jag verkligen värd 1½ tim i solen på balkongen.
Att kunna sitta i nerhasat linne o joggingbyxor TIONDE FEBRUARI på balkongen har jag nog aldrig gjort !!!
Hade + 25 utanför köksfönstret så det var rackarns så varmt å skönt i hörnan på min balkong.

Hade dock fått ett telesamtal av en äldre släkting, en fräsig dam på 87 år så jag ringde upp henne.
Nja, hon mådde inte så bra så hon undrade om jag kunde köra henne till vårdcentralen så det gjorde jag.
Jo, det blev nästan 3 tim som privatchaufför så där gick hela eftermiddagen.

På väg hem till henne, 1.5 mil syd Bghm så hade vi en fantastisk syn över Kalmarsund så när jag lämnat henne så åkte jag ner till Ekerum o tog lite kort.
Vilket färgspektra över hela himlen !!!!!
Å Kalmarsund låg nästan helt bleke !!!

Tänkte tillbaka 4 år när jag jobbade där nere i campingbutiken..
Det var nog en av mina bästa somrar sista åren..
Både ägarna, vi som jobbade där, de som jobbade i restaurangen som tillhörde oss....
Det var en speciell sommar... <3

Så jag var helt slut när jag kom hem, ingen mat elr dryck sen kl 10 idag.
Så en snabb middag o sen soffan...
Dock har jag iaf diskat, golven får jag ta imorrn, dom springer inte iväg..
Så nu får det bli tv resten av kvällen, har en aning om att jag kommer slockna rätt omgående..

Hoppas på samma fantastiska sol imorrn, är så ljuvligt att kunna sitta på balkongen i solen å bara njuuuuuuta å få lite färg i det nyllet..
Lugn, bara lugn.....
Jag bor på 3e vån så det är bara fåglarna å nån satellit som ser min vinterblekfeta kropp.... :))

 
Den fantastiska kvällshimlen vid Ekerum 15-02-10
 

HA EN SKÖN KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg