Det..



... var fullt världskrig i hjärnan imorse...
Krig mellan Latmasken å Samvetet:
S- Upp med dig o ut nu...
L- Men jag e trööööött......
S- Upp nu å iväg med dig....
L- Men jag e trött i benen sen benpasset i mån o den långa rundan igår förmiddag..
S- Seså, upp med dig nu....
L- Men dom säger man ska ha en vilodag...
S- Men upp med dig nu !!!!
L- Men vad du tjatar....
S- Upp å ut nu latmask..
L- Men jag är ju så tröööööööött...
S- UPP NU Å UT Å BRÄNN KALORIER DIN JÄVLA LATMASK !!!!
L- Meeeeeeeeen....
S-NUUUUUUUUUUUUUUUUUUU !!!
L-*suck*..... jaja.....

Låter det jobbigt??
Då skulle ni veta hur det var i mitt huvud då :))

Jodå, samvetet vann över latmasken idag, knappa 6 km blev det.
De drygt 3 första avverkade jag på 17 min, sen gick jag resten av vägen så drygt 50 min blev det.
Jag var rejält trött i benen men det gick.
Men idag får det bli vila fr gymmet.

Eftermiddagen igår var inte så rolig..
Drog på mig en jävulens skallavärk o det släppte inte med tabletter.. :(
Å så frös jag hela tiden, genomfrusen in i märgen ef duschen.
Vet inte varför jag-kroppen reagerar så många ggr efter ett träningspass.

Lill-loppan hörde av sig vid halv 4 tiden, hon var på väg till mig.
Jo, om jag kunde köra henne till en kompis vid Lundegård så det gjorde jag.
Sen åkte jag faktiskt till solariet o la mig, det är nog 4-5 år sen jag solade solarium sist.
Men sååååååå gudomligt varmt o skönt det var !!
Det botade frusenheten kan jag säga !!

Nu är det nya restriktioner för solarie.
I en obemannad solarie får man inte sola mer än 15 min nu men jag fick 17 min för mina pengar.
Det är lite skillnad från slutet 80 talet då man låg 30 min o höll på å bli totalt stekt i hettan.
Vi hade ju solarie på RIFA nere i omklädningsrummen så det hände ju att jag solade nån gg men det fanns ju dom som solade var dag nästan..
Jag har aldrig varit nån fanatiker o när jag solade då å då så gjorde jag det med måtta.
Jag hade ju ont i leder o muskler en del vintertid förr o värmen var så skön för det lindrade.
Men jag tänkte faktiskt sola ett par ggr nästa vecka också, få lite färg i nyllet o på kroppen.
Man blir inte piggare men man känner sig piggare o lite fräschare av det..

Jodå, gjorde ju mina piroger igår, inte så kul med den helvetes skallavärken jag hade.
Men runt 8 igår kväll släppte, tack å lov...
Ska baka mina släta bullar i eftermiddag på resten av jästen som blev över.
Får lov att ta upp torsken till kvällens middag också..

Sökte 3 jobb igår kväll, är ganska tröttsamt o nedslående..
Var inte mindre än 2 insändare i vår lokaltidning igår om af o fas 3.
Af's namn har vilseledande marknadsföring, af förmedlar inga jobb, dom håller bara koll på oss som är arbetslösa å vad vi gör.
Man FÅR inga jobb idag, man SKAFFAR sig jobb men man kan få HJÄLP att SKAFFA sig ett jobb...

Men nu ska jag sätta degen till mina släta bullar..
Börja plocka lite, ska städa imorrn o byta sängkläder.
Latmasken lär väl få sitt en stund idag också kan jag tro ;)


 
HA EN BRA DAG !!!










Kommentarer

  1. Bra jobbat, men glöm inte att vila lite mellan. Här blir det tvätt av lakan o hand dukar oxå i morn, torkar på ett kick , hänger på taket där det fläktar.
    ha de Fia.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg