Måndag....





..... igen å ny vecka....
Drog ut på en pw imorse, det blev 5 km men jag skippade gymmet idag.
Även om jag är arbetslös så finns det annat jag behöver göra också å jag hade ju tid kl 13 hos sjukgympan för lite nålar igen.
Jag hade mina aningar om att det skulle bli rätt jobbigt idag också så jag röjde undan det som fanns för att kunna vara fri i eftermiddag.

Jodå, det blev det...
Vaknade ju med nån slags låsning i vä skulderblad i fre morse så jag var rätt handikappad under dagen.
Kunde inte vrida huve't till vä, inte böja fram huve't, minsta lilla "felläge" gav ju sån smärta.
Kärleken gav mig massage med tigerbalsam i fre kväll, han kände en knuta rulla under tummen vid skulderbladet.

I lör vågade jag mig inte på det utan nöjde mig med spikmattan o det lindrade lite inför dansen.
Likaså igår blev det en stund på spikmattan.
Så idag fick jag ju redogöra för det hela.
Jag är ju en rätt "jobbig" patient för jag vill ju veta vad som händer när man får sånt, vad orsaken är..

Jo, dom har ju en teori om att en kota kommer i ogynnsamt läge men halkar tillbaka till 98%.
Det gillar inte muskeln å då blir det en konstant spänning i muskeln som till slut blir kramp som ger mjölksyra o att det bildas en muskelknuta.
Typ......
Var det kom ifrån vet jag inte å det är svårt att veta.
Jag la ju på en del vikt på ben-ryggpasset i tors, kan ha blivit vid knäböj elr vid den statiska rodden.
Men kan lika gärna ha blivit när jag städade när jag kom hem..
Elr när jag slumrade till på soffan i några minuter under kvällen..

Å varför drabbar det då mig med jämna mellanrum??
Tja, man har sina svaga punkter o uppenbarligen har jag lättare att få låsningar.
Om det beror på gamla arbetsskador elr om det är små förslitningar nånstans längs kotorna i bröstryggen vet jag inte.

Men idag var det bara att jag inte kunde böja huve't framåt-lätt höger..
Så hon satte 7 nålar idag, en precis där resterna av knutan finns.
Hö sida gick bra men fy s***n så ont det gjorde på vä sida där jag haft ont i helgen...
Fick även en mitt på hjässan för extra avslappning o nog blev jag avslappnad..
Helt groggy när jag gick därifrån så jag åt en macka när jag kom hem, satte mig i soffan med en filt runt axlarna för lite värme o sen var det go'natt..
En timme sov jag o jag är så trött än.

Vid 16 tiden så öppnades dörren med ett brak:
-HEEEEEEEEEEEJ.... !!!
-Vi vill ha bullar !!!!!!
Jodå, lill-loppan + kompis brakade in genom dörren..
Inte bara bullar,  resterna av lillebrors frusna tårta slank ner o lite skorpor också..
Haha, det är tur jag tycker det är kul att baka !!
Å tanken är att jag ska baka bröd ikväll, om jag orkar..
Brödförrådet har sinat rejält dessa veckor när jag varit hemma.
Jag har förberett iaf så får jag se om orken finns annars tar jag det imorrn.

Middag idag blir hederliga stuvade makaroner o köttbullar, så galet gott ibland.
Lill-loppan får ta resterna av ost å skinkpajen från igår, jag visste ju inte att hon skulle dyka upp.
I övr blir det "Ullared" på tv ikväll å säkert nåt annat...
 
HA EN SKÖN KVÄLL !!!


Kommentarer

  1. Skönt om du kan bli av med "låsningar" o annat. Oh vad du bakar o står i. Gott!
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg