Halleluja..

Inte från idag...
 
.... praise the Lord.. :))
 
Nu tänker ni, har hon blivit religiös på gamla da'r??
Nej då... :))
Men idag tog jag bilen halvvägs till Köpingsvik o började gå ut mot beachen för att springa hela rundan (för långt för mig att springa härifrån än..)
Men man blir nästan religiös på kuppen :))
Att känna den lite stickiga doften av tång på stranden, lite aning salt i luften...
Det är min "heliga" plats, att vila hjärnan, att tanka själslig energi...
Så ödsligt idag..
Det var lättlöpt idag, sanden e packad men en dag i juli så suger det rejält i benmusklerna att springa på lös, varm sand...
 
Känslan är otrolig att kunna springa igen, den som inte har haft det så elr inte tycker om det kan inte förstå det.
Det är nästan en berusande känsla...
Det är 2 år i juni sen sist..
Att KUNNA SPRINGA UTAN SMÄRTA !!
Att känna att man ORKAR springa...
Jag är inte särskilt snabb elr har snygg stil men jag tycker det är skönt...
Visst finns det kurs för det också men som vanligt kostar det pengar..
Men visst har jag ont nu men det är det värt, jag har iaf inte smärta när jag springer.
Men så är det ef en danskväll också..
 
Hem å käkade frukost, sen till gymmet för ett ben-ryggpass.
Nu är jag tillbaka (+ lite till..) där jag var i slutet av nov när viruset slog till, så lång tid har det tagit att ta igen 1½ mån.
Nu känner jag att jag orkar mer, kan lägga på mer vikt utan att få överjävlig träningsvärk osv..
 
Men imorrn får det bli en kort pw o ett pass axlar-armar-bröst, sen får det vara denna veckan.
Lör är det dans till underbara PH's i Nybro !!!
Ska bli gott att få krama om dom igen å få spinna loss på golvet !!
Den som gillar mogendans med jäkla tryck i så är PH's ett givet val !!
 
Å han gjorde det !!!
Vår käre Jerry i klubben gick hela vägen till final så d 5e mars sitter han i studion o kan vinna "Årets unga Eldsjäl".
Vet inte riktigt hur det funkar, om man kan ringa o rösta elr om det är en jury som även avgör vem som vinner??
Men det visar sig...
 
Efter gymmet så har jag städat så det är klart för veckan.
Har handlat inför helgen o slängt in 2 maskiner tvätt, det var ledigt.
Resten tar jag imorrn..
 
4 kroppkakor står på bänken o väntar på mig, tycker jag är värd det idag.
Så det får bli middagen..
Men nu ropar tvättstugan på mig :))
 
HA EN SKÖN KVÄLL !!!
 
 



Kommentarer

  1. Åhh så roligt för dig, och med salt o tång i näsan, det vet jag hur det känns, underbart.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg