Söndag kväll....



.. å jag är åter hemma i Byhåla...
Var ju hos frissan i fre förmiddag o blev sååååå nöjd !!!
Suveränt snygg blond färg o bra klippning, hon vet precis hur jag vill ha det.. :))
En sväng in till the Big city för några små inköp typ ny mascara o lite annat plock.
En lunch på Subway, bra när man själv får välja exakt vad man vill ha på, allt fr vilket bröd till vilken ost o grönsaker man vill ha.

Så efter middagen hos kärleken, ris, kyckling o ett glas rött så kom den stora tröttheten...
Jojo, skulle se tv...
Det sket sig å det grövsta, slocknade som en liten gris i sängen framför tv´n... :))
Jaja, så är det...

Det var ett fantastiskt väder igår men vi höll oss mest hemma, ville spara foten till kvällen.
Så igår kväll begav vi oss till Parken för dans till bästa Sannex.
Hade misstankar om att det skulle bli mycket folk men det var kopiöst så mycket folk, skulle gissa på 500-550 ca..
Trångttrångttrångt...
Extremt stökigt dansgolv, mycket knuff o buff trots i stort sett bara vana dansare...
Så tyvärr så förtog det glädjen lite.

Sannex har ett jäkla driv i bugglåtarna men när man inte kan utnyttja det o få flyt i dansen då är det rätt jobbigt med tiden..
Som B sa - visst, jag kan "släppa iväg" dig men hur många smällar o blåmärken får du inte då??
Det skulle kunna gå om alla följde dansetikett på golvet, att vill man foxa till en bugglåt ska man hålla sig i mitten o låta buggarna cirkulera i ytterkanten men det var bara å glömma igår kväll.
Många foxare som bara foxar o skiter i att dom hindrar andra på dansgolvet..
Å även att B visste vad han gjorde så kanske inte alla andra förare (män) gör det o då blir det automatiskt att jag håller lite koll på omgivningen o då blir dansens stel o ryckig.
Inte ens en fox flöt obehindrat..
Så inte förrän i slutet när folk började bege sig hemåt så flöt det på rätt obehindrat.

Så jag hoppas det blir lite mer utrymme på lör om jag kommer iväg till "Brunnen" där dom spelar då.
Bytte några ord med M i Sannex ef spelningen o sa att -vi ses nog nästa lör...
Ööööh.....jaha?? Var spelar vi då?? :))
Haha, inte lätt att hålla koll på alla spelningar för spelmannen, det är vi dansare som gör det...

Mina dansskor var bra, lite mysko känsla med en tvådelad sko, att den är vridbar i hålfoten.
Den var lite trång framtill o glappade lite i hälen men jag tror det rättar till sig när den formar sig ef min fot.
Skönt med tjockare sula under trampdynan än man har i en ballerinasko, blir inte lika påfrestande då.

Idag blev det en skön promenad, strålande sol men isande kalla vindar..
Så gött när vi vände, fick vinden i ryggen o solen i ansiktet.. :))
Tidig middag o sen till klubben för lite finlir av tekniken.
Har ju som bekant aldrig gåt en danskurs utan är självlärd så visst finns det lite matnyttigt för mig där även om jag dansat länge.

Men om inte mannen för korrekt så hjälper det inte hur mycket man som följare anstränger sig.
Som följare (kvinna) behöver du bara kunna grundsteg, hö å vä snurr, resten är upp till föraren (mannen)
Å det har jag ju märkt innan även att jag inte gått nån kurs är hur mycket männen slarvar med det.
Så det ligger ett stort ansvar hos föraren att det blir en bra dans...
Men jag säger som tidigare, gör det ni kan bra även om det är enkla turer, hellre det än nån som för halvtaskigt o hafsar sig igenom turer i otålighet över att lära sig nytt.

Men nu e kvällen sen, sängen ropar, ska läsa lite innan jag slår igen di gröne.. :))

NATTI, NATTI....

 
Skon heter Amalgam sneaker, finns på dansskor.se..


Kommentarer

  1. Oj var det så mycket folk, synd att d var trångt. Skon ser bekväm ut.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg