2020......





........ är här........
Nyårsdagen rullar på, detta året innehåller 366 dagar, det är ju skottår i år.
Nyårsafton förflöt utan större händelser , jag var ute en runda tidig eftermiddag så jag gjorde 6.5 km.
Sen en dusch, piffa till sig lite för nyårsafton skull, vi åt gott å väntade in 12 slaget.
Här ser man inga fyrverkerier, då får jag klä på mig å gå ner till sjökanten å se mot Ingelstad för vi hörde smattrandet av det.

Har pratat med föräldrar å 2 av barnen hur dom haft det osv.
Drog ut en runda sen förmiddag så även idag blev det 6.5 km.
För den som undrar över det ihärdiga motionerandet hux flux så är det så jag ska göra egt.
Drog igång nån vecka in i dec, sen blev det dåligt julveckan men nu är jag igång igen.
Ett sätt att hålla fibromyalgismärtan borta, att motionera "lagom".
Nu har ju jag svårt med det där "lagom" men får försöka hitta en jämn nivå.
För mycket motion ger ökad smärta, för mycket stillasittande ger ökad smärta.

Har inte mått bra sista veckan, har nog varit i ett skov å då räcker inte medicinen till riktigt.
Men det känns som att jag börjar komma ur det nu, det är lite lättare att röra sig å inte så hård smärta.
Att röra sig som en rostig, långsam  robot är ingen höjdare......

För egen del är det skönt att vardagen snart är tillbaka även när man som jag är "ledig".
För 2 medelålders utan barn i närheten så är det många helg-klämdagar att sega sig igenom.
Jul-nyår har varit extremt många dagar, detta kommande år blir det betydligt färre klämdagar.
Imorrn ska jag till sjukgympa å nästa vecka har jag af inbokat så NÅT händer som bryter dagsledan.
Det blir rutiner på ett annat sätt när sambon återgår till jobbet även om jag är hemma .

Lite lunch får det bli å sen är det dags för tradition.
Ivanhoe 😊
Sambon ville ha pizza till middag så det får väl bli det idag.

Siluetten av Ö Torsås kyrka, Nyårsafton 2019

HA EN BRA NYÅRSDAG !!!

Kommentarer

Populära inlägg