Sista måndagen.......





....... i januari å då har jag åkt inlines !!!! 😄
Helt otroligt, det är nog säsongsrekord tror jag !!
Är jag först i Sverige med att åka inlines 2020 ??!!  😉
Nån gång har jag åkt i slutet av februari men aldrig i januari 😄

Jag åkte ju hem till ön i lördags förmiddag ensam, han var hängig å stannade hemma.
Efter ditt å datt så gav jag mig ut på en runda i det alldeles fantastiska väder som var !!
En blek januarisol å nästan vindstilla.....
Genom slottsskogen via garderobstrappan, upp till slottet, hela 136 an bort till Furuhäll innan jag vände ner i Borgholm.
 Jag står alltså mitt i "trappan" å fotar, det är kostig halva vägen å 7 trappsatser i 2a halvan,
totalt 86 steg om jag inte minns fel..
Varje trappsats är 9-13 trappsteg.
Man har rejäl puls när man kommer 
upp till sista steget kan jag säga... 😄
 Slottet, man hör historiens vingslag eka.... 
En fantastisk solnedgång i yttre hamnen 💖



Så var det dags att fira den nyblivna 20 åringen....
Det blev ett litet men mysigt kalas, vi är inte så många längre.
Jag själv har aldrig haft så stor släkt men mammas släkt var stor men dom är alla borta nu... 💔
När mina föräldrar är borta har jag bara min kusin med familj där hemma i Borgholm utöver 2 (av 3) barn.





Han hade beställt smörgåstårta å så bakade jag en Pinocchio-Glömminge-Britta-Sommar-Herrgårdstårta.
Den har många namn den tårtan, jag fyllde den med vaniljkräm, hallon å blåbär. 
Väldigt gott !!
Efter avslutad disk var jag rätt mör så jag åkte hem, slappade i soffan resten av kvällen.

Jo, när jag var ute i lördags så såg jag att cykelvägen var så ren å fin, det har ju inte sandats å grusats denna vinter då det inte varit snö å is.
Då tändes ett Liljeholmens att jag kunde kanske åka inlines innan jag drog tillbaka till Småland å så blev det.
Men käääääära nån så skakiga ben.....  😄
Jag tänkte när jag stod i trapphuset att hur i hela h-e ska detta gå??!!!
Värst är ju innan jag kommer bort till cykelvägen, 100 m hemifrån.
Knölig-skumpig asfalt å grovt grus, då får man stappla fram.
Jag är ju inte direkt känd för att vara smidig att kryssa fram å skutta lite käckt mellan knölarna å gruset 😏

Men väl ute på cykelvägen är det ju en baggis när man kommer in i rytmen.
Swosch-swosch-swosch säger det när man susar fram....
När jag jobbade på macken för en 16-17 år sen så åkte jag ut när jag jobbade morgon, åkte hem, bytte om å hämtade ungarna på dagis.
Kvällstid ville jag inte, jobbade ju till midnatt under sommaren, då cyklade jag ofta.

Bra med motionen å det gick snabbar än med bil på den tiden....
Många kunder hade roligt åt mig å min något stappliga stil när jag måste gå med grillorna.
Men det bjöd jag på liksom nu, det är så kul å skonsam träning för lederna å rygg, bara musklerna som jobbar hårt.
Men jag inser att jag måste göra nåt åt min totala katastrof till balans...... 😖

Åter i Småland så har jag plockat upp, varit i badet å så lagat mat.
Idag blev det färsbiff med gräddstuvad grönkål å smörslungade morötter.
Jag var tvungen att ta hand om både morötter å grönkål så då blev det det.
Har inget direkt planerat de närmaste dagarna.
Jag har grymt ont i övre delen av bröstryggen, har haft det nån vecka så jag får nog försöka göra åt åt det.
Kiropraktorn är ju så inijävulens dyr att gå till men jag har nog inget val... 😖
Men sist jag var där i början på oktober så utlöste det en akut inflammation i hela bröstkorgen, jag kunde inte ens andas ordentligt utan intensiv smärta så jag drar mig lite för det.
Men nåt måste göras iaf....

HA EN BRA KVÄLL !!




Kommentarer

Populära inlägg