Årets.......





........ deppigaste dag infaller idag....
Hur man nu kan räkna ut sånt men iaf.. 😏
Det borde ju vara 24e januari, dagen innan lön men tydligen är det idag som folk mår som sämst.

För egen del är det heeeeeeelt fel..........😊
Jag mår ypperligt bra, bättre än på väldigt länge å det är skönt.
Har sovit 2 hela nätter, helt otroligt vad riktig sömn kan göra med måendet.
Jag har ingen aktiv smärta så, lite känns alltid men mot för 4 mån sen är det milsvid skillnad.
Jag har ju vilande smärta, att det gör ont-grymt ont när man trycker å klämmer på musklerna-bindväven på i stort sett hela kroppen men inte direkt aktiv smärta.
Kroppen svarar bra på träningen jag börjat med, jag har ju trappat upp det lite.

Började med att gå-gå snabbt, nu kunde jag springa 1 km nonstop igår å sen varva pw med lite joggande.
För "springer" som en maratonlöpare jag icke men det är jogging, lufsa-röra snabbare på arslet iaf.
Å det är en ljuvlig känsla att kunna springa igen, nu håller jag tummar, tår å hårtestar att jag inte får bakslag, ett skov.
Visst ska man träna när man är "sjuk" (som jag, inte med feber) men man måste vara skapligt smärtfri för att öht kunna göra det.
Ett par nya joggingskor kanske man skulle investera i småningom, jag har haft dessa 1.5 år ungefär.

Sambon drog ju till Köpenhamn igår eftermiddag, jag släppte av honom i höjd med Kalmarrondellen där dom skulle mötas upp.
Men så fick jag meddelande igår kväll att allt blivit ändrat.
Dom flög redan igår kväll, 20.40, fick nytt sms att dom landat 21.50.
Nu får dom byta hotell varje natt så kommande natt blir ett annat hotell än denna natten.
Men det är +4-5 grader å nästan vår i luften där nere i södra Tyskland (Stuttgart) 

Jag var ju på yoga igår eftermiddag.
Nu var det annorlunda yoga, det var inte krigaren 1 å 2, babyn, solen å fan å hans moster utan mer stretch-styrkeövningar.
Nu orkar jag ju inte hålla lika länge i positionen som dom å vissa kunde jag inte göra för jag var för stel-gjorde ont.
Jag har lite ont i nacken idag, sådär halv nackspärr så jag får vara lite försiktig i rörelserna.
Solen börjar titta fram, får se om det blir en stillsam runda eller om det får räcka med bassängen i eftermiddag.

Baka bullar ska jag göra idag, sonen fyller ju år å ska firas på söndag.
Imorrn ska jag baka 2 andra kakor, sen får det vara.
Det blir nog en bra måndag..... 💗

HA EN BRA DAG !!!
 


Kommentarer

Populära inlägg