Januari......





...... lider mot sitt slut......
Lördag är det 1a februari, kallaste månaden för oss, får väl se om det hinner komma nån snö eller om det blir en helt snöfri vinter.

Idag har det varit fullt upp, sov dessutom väldigt länge, till sådär 8.20.
Jag var vaken strax efter 7 men somnade tydligen om rejält. 
Just nu är jag inne i ett riktigt sovflow, sover i snitt drygt 7 tim nonstop vilket är helt underbart !!
Så det blev frukost, dusch, koppla av några minuter i soffan å sen iväg till sjukgymnasten Sir James å hans nålar.

Aj, aj, aj vad det gjorde ont att sätta dom idag.... 😖
Nackmuskeln var väldigt spänd så han fick pressa i dom med lite våld, likaså i hö fot.
Jag ryckte till så pass med foten när han försökte sätta i den så han fick hålla fast den för att få i nålarna.
Sen tejpade han den åt mig efteråt så nu är det igång igen....
Jag åkte ju ifrån tejpen när jag åkte hem till ön i helgen därav har det inte blivit av än, jag hoppas det kan lindra.
Jag har ju haft ont i säkert 1.5-2 år så det är inget nytt men det verkar inte självläka trots periodvis mycket vila så nu måste jag göra nåt åt det.

Vidare till Elgiganten för att se om reservdel till matberedaren.
Men ett nytt lock kostar 250 spänn till den, en ny ca 400-500 kr å den är ju 30 år.
Rotade fram mammas gamla matberedare, den är rena ungdomen mot min, kanske 20 år, en Philips.
Men där saknas en skiva å givetvis är det rivskivan till potatis så man kan göra Lufsa som saknas.
Å när jag inte har produktnummer så kan man heller inte få fram rätt skiva.
*suck*.......
Men ska slänga in annons på en fb säljsida å efterlysa ett lock.
Ska oxå kolla igenom den andra för att se om jag hittar nåt produktnummer.

Vidare till "bolaget" för att köpa en flaska vin till helgen.
Såg reklam för ett rödvin som jag köpte, får se hur det smakar.

In på Apoteket för att storshoppa både mediciner, receptfritt å hudprodukter.
Notan slutade på 700 spänn !! 😖
Men ACO hade 3 för 2 (2 deo+ ansiktsvatten)
Apolophosy hade 2 för 50% så det blev duschcreme å hudlotion.
Gillar känslan att ha ett lager hemma å sånt kan man lagra men givetvis hade "min" deo utgått så jag köpte en med samma förutsättning.
Snabbtorkande å intensiv effekt, blotta tanken att en deo inte "håller" å man luktar svett efter en halv dag får mig att rysa 😖
Dock ska man ju kolla "lagret" då å då mellan varven annars kan det bli väldigt mycket på lager men nu var det "ok" 😄
Det bor nog en liten hamster i mig, dock en hamster som kan rensa rejält mellan varven 😊

Storhandlade mat så nu klarar vi oss ett tag, unnade mig en liten bricka sushi från Sushi daily till lunch, en sushibar inne på MAXI.
Unnade oss även en bukett tulpaner så här i slutet av januari, helgen knackar på dörren lite försiktigt...
Så nu har jag knåpat ihop matlista för en vecka framåt: 

Fre:
 Vitlökssnäckor, pot.gratäng, sallad.
(Vitlökssnäckor är manglad flankstek,
fylld med vitlöksost och ihoprullad.
Finns i Deli disken på MAXI)
Lör:
Lasagne med tomat å mozzarellasallad.
Sön:
Lyxburgare a la Blondie
Mån:
Shepherds pie å haricorte vertes
Tis:
Ugnspannkaka med bacon å morotssallad.
Ons:
Boff Bårrjåång...
(Köttgryta med kokt potatis)
Tors:
Gulashsoppa
Hemgjord semla till dessert alt
Belgisk våffla

HA EN BRA KVÄLL !!






Kommentarer

Populära inlägg