Fredag.....

Gårdagen var en tung dag...
Jag trodde jag var ute ur skovet men så icke....
Förmiddagen var l-å-n-g-s-a-m kan jag säga, det tog tid att komma igång så nån promenad blev det icke.
Dessutom så ont-stel i hö axel när jag vaknade å det höll i sig hela dagen.
Jag tror jag legat snett på nåt vis annars brukar jag inte ha ont i den.
Vi drog till stan vid 12.30, återkom 16.30.
Då var jag helt slut...... 😖

Jag hade ju tid hos sjukgympan inför artrosskolan men riktigt varför jag skulle dit vet jag inte.
Det kunde avhandlats på telefon.
Men iaf så innebär Artrosskola 3 föreläsningar, därefter kan man delta i gemensam träning OM man vill, det är inget krav, start är i slutet av mars.
Vi pratade träning i allmänhet å jag beskrev vad jag gör osv.
Jag har som bekant problem med begreppet "lagom", ska jag träna så är det 5-6 ggr i veckan, först kondition å sen styrka.
Inte fjösa runt å dutta lite 2-3 ggr i veckan, det känns så totalt meningslöst att jag tröttnat innan jag ens börjat...... 😖
Men hon menar att det är optimalt för mig....... bah.....

Jaja, det reder sig väl........
Därefter drog vi till GS, sambon köpte ett par jeans förra fredagen men han bytte till en storlek mindre då det var stretch.
Gick en runda inne på GS men inget som lockade även om jag såg ett par intressanta saker.
Men så tyckte han vi skulle äta lunch istället för fika så det gjorde vi.

Nu finns det 3 olika lunchställen på samma yta, det är Grilleriet, Baked & grilled och Chili & wok.
Nu valde vi Baked & grilled men nej, det skulle vi inte gjort.
Jag brukar äta på Chili & wok å har aldrig varit missnöjd  men det blev jag igår på Baked & grilled.
Jag valde fel på buffén, kycklingen var bra men inte resten.
Potatisen var hård-seg, karrén seg, salladen "sådär" så det blev inte nåt omtag.
Sambon var nöjd men jag valde tydligen fel så det blir inte det stället fler gånger.

Sen drog vi till Rusta, jag bytte min kolsyrepatron till bubbelvattenmaskinen.
Jag brukar sätta datum på den när jag sätter i den för skojs skull, för att se hur länge den räcker.
På den gamla stod det 25/5 så den har räckt i drygt 7 månader då den tog slut Nyårsdagen 😊
Vidare till Dollarstore, ganska utplockat å rörigt efter julen men då har dom ju fått sålt iaf.

Sen åkte vi hem, då var jag helt slut.....
När det gör ont i musklerna på baksida-utsida av lår, höfter bara man går emot nåt lätt, när man möter kanten på bilsätet, att ta sig i och ur bilen, då är det inte kul....
Det går inte riktigt att beskriva den brännande ömheten, en orsak att kvinnor förr blev fick SVBK diagnos
Sved, Värk och BrännKärring..

Så det blev vila hela kvällen, har sovit skapligt trots allt inatt.
Idag får jag försöka vara lite aktiv, gå en promenad om det inte regnar för mycket.
Igår märktes det att man kommit in i januari, trots att det bara är i början av januari så är dagsljuset så mycket ljusare än för 2 veckor sen om än att man inte märker att dagarna blivit längre än.
Men idag är det tjockgrått å blött  men får försöka ta en liten promenad iaf.

HA EN BRA DAG !!






Kommentarer

Populära inlägg