Det........

....... är ju kramens dag idag om nu nån missat det.
Tur det finns annat är mat å bakelsedagar 😄
Nu har jag ingen att krama här, en är i Tyskland å de andra hemma på ön så det är magert med kramarna idag.

Det är märkligt det här med sömnen, antingen sover man knappt alls eller så sover man som en stendöd.....
Jag la mig vid midnatt, sov till 6, upp å kissa, la mig, slocknade direkt å sov till KVART I NIO !!!!
Helt ljuvligt skönt men innan man kommit upp, ätit frukost osv så ju halva dagen gått...
Nu har jag ingen tid att passa men iaf, det blir lite knas när man är van att kliva upp tidigare.

Satte igång att baka vid 11 tiden, var klar vid kl 1 ungf.
Chocolate chip cookies å vaniljhorn blev det.
Nu har jag 40 cookies att doppa i choklad imorrn å strö på lite flingsalt, jag orkade bara inte dra igång det under eftermiddagen.
Mätte upp alla ingredienserna till vaniljhornen, skulle köra ihop det helt snabbt å trycker på matberedaren.
Stendöd.........
Först trodde jag att jag kanske inte "låst" behållaren å locket ordentligt men jag kollade å testade igen men helt död.
Jag ska försöka imorrn bitti med en smoothie men har inte mycket hopp om det.

Grejen är att jag sista halvåret sagt till sambon flera gånger, jag undrar hur länge den håller.......
Den köpte jag -89 när jag bodde i Mönsterås så den är 30 år gammal !!
Nu får jag säga att den användes nog inte så mycket första åren men sen jag fick större familj än mig å italienskan så har den använts flitigt.
Det är ju inte ekonomiskt läge just nu att behöva köpa en ny men jag fick pengar av mina föräldrar i julklapp som jag väl får offra på det.
Trots den långa natten så har jag varit lite trött i eftermiddag så jag har vilat faktiskt.
Så så mycket mer blev det inte gjort idag men imorrn ska jag ut en runda, in till stan å handla å hämta sambon.

Ja, för 20 år sen så låg jag på förlossningen å sniffade lustgas, funkade helt perfekt 😊
Det gjorde jag ända till strax efter midnatt då läkaren kom in, det hände inte så mycket just då.
Ineffektiva värkar så dom ville avbryta å låta mig vila men just då fick jag ett par jättevärkar så han beslöt ta hål på fosterhinnan.
Å herrejävlar säger jag...... 😖😖😖
Narkosläkare tillkallades snabbt, epiduralen las å det var som att komma till himlen 💗





HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg