Fredag.......


Blött, blött, blött är det ute.... 
Morgonen var uppehåll men sen har det regnat oavbrutet.
Det var så torrt å fint ute men så förblev det icke...

Njaa......... gårdagen hände inte mycket....
Hade en riktig skitnatt, vaknade redan 3.15 å redan då hade jag ont i nacken.
Vaknade sen vid 6 tiden å kunde inte somna om så jag klev upp å parkerade mig i soffan.
Dessutom så hade mitt alldeles egna, privata tidningsbud börjat jobba så jag fick själv masa mig ut till brevlådan för att hämta tidningen.
Jag slumrade till då å då tills jag lyckades somna ordentligt så jag kom ifatt den förlorade sömnen.
Dom var å tömde våra sopor iaf nån gång mitt på dagen, alltid nåt...
Får väl se om dom hittar oss på kartan nästa gång det blir dags... 😖
 
Men jag var seg hela dagen, körde 2 maskiner tvätt (det sköter sig självt tack å lov..) å plockade ner julsakerna.
Sov på eftermiddagen å somnade en stund på kvällen, då kan ni tänka er hur denna natten var. 😖

Vaknade 1a gången 00.15, sen vaknade jag nån gång efter 4, jag hörde sambon stöka i köket.
Sen vaknade jag nån gång vid 6.30 å sen har jag varit uppe.
Varit otroligt varm inatt, det är inte som hormonvallning, jag misstänker att det är en biverkning av medicinen mot fibromyalgi.
Kollade faktiskt temp imorse men den var extremt normal måste jag säga så det är inte nåt sånt.
Jag misstänker att en del av mitt icke så bra mående kommer av den medicinen men än så länge är det väl "hanterbart". 
Yrsel men mer som svindelanfall, inte så ofta men nån gång då å då,  trötthet, att jag blir så otroligt varm utan att svettas, magproblem på olika sätt

Så jag gjorde en ansträngning att städa undan det sista efter att plockat ner julen men det var "tungt", jag hade absolut noll inspiration men nu är det gjort.
Insåg att jag måste inskaffa en riktig plastlåda till adventssakerna, dom har på nåt vis förökat sig sista åren 😉
Så jag drog en runda till stan, lämnade dokument till af som dom ville ha in, köpte en plastlåda, åkte till Maxi å handlade.
Handlade lax på gamla jobbet å karré på CG, sen åkte jag hem.

Det är jättebra med små ICA butiker på bonnvischan å man ska stödja dom helt klart.
Dom kan inte ha samma priser som stormarknaderna eller sortiment men det är ändå "krångligt".
Nu hade dom bra pris på karré, jag var supersugen på en pulled pork, i tis fanns det inte inne, idag var det slut....
Bah.......
 
Planen var att ge mig ut en runda några kilometer men i denna blöta gör jag det icke.
Det finns inget dålig väder, bara dåliga kläder... sägs det men att vara genomblöt när man bara kommit halvvägs är inte kul.
Å jag har inget regnställ som andas så det fick vara.
Har plockat ner sakerna i nya plastlådan så får han ställa ut den i förrådet för förvaring till nästa advent.

Ikväll blir det "Talang", ett av de bästa programmen som finns.
Helt otroliga framträdanden blandat med folk som har noll självinsikt, där kan allt hända.
Middag ikväll blir Pasta Scampi, till lunch köpte jag sushi på sushibaren på Maxi.

HA EN BRA FREDAG !!

Kommentarer

Populära inlägg