Nystart......


Vardagen är åter....... 💖
Vad vore alla storhelger å ledighet värd om man inte fick ha vardag mellan varven??
Nu är nästa ledighet 10e april då det är långfredag om jag inte har helt fel.
För många som varit långlediga så är det för det mesta skönt när det återgår till det vanliga igen.
Jag vet, jag har erfarenhet av både ock, att vara ledig jämt och att jobba då man njuter betydligt mer av helgerna än när alla dagar är likadana.
Jag är funtad så iaf....

För många är nyåret en nystart på många sätt, det ska rensas, motioneras, tas tag i  saker mm.
Jag har inget planerat, det har skitit sig rejält sista 2 åren så jag skippar några tankar om "nystart".
Arbetslös med mina ryggproblem som inte går att bota så ser framtiden synnerligen dyster ut.
Jag kom juh på att jag ska till af imorrn så turen till stan jag skulle gjort idag sköt jag upp till imorrn,  får se vad dom har att säga.
Jag har plockat ner julen idag, lite tomt men skönt att återgå till det vanliga.
Nu ska det bara packas ner oxå......
Golv å toaletter får vänta till torsdag så är allt åter fräscht igen.

Skönt med dämpade färger efter julens all röda färg, i köket är det marinblått, i vardagsrum diskret grått-silver.
Alla lampor är utbytta till det vanliga, utebelysningen brukar vi låta sitta till slutet av januari.
Det behövs en ljuspunkt i januarimörkret så det får lysa upp tillvaron så länge.

Tittade på dokumentären om Whitney Houston igår kväll.
En oerhört tragisk historia, en person med en röst utan dess like som blir världsberömd å vill bara få vara vanlig.
Men alla skodde sig på henne, hennes familj, vänner och dom vill inte att du slutar för då får dom ingen försörjning.

Hon började med droger redan i 12 års åldern, hennes äldre bröder gav det till henne.
En av hennes bröder berättade att han var 10 år när han prövade droger för 1a gången, heroin...
Skulle hon å hennes väninna på fest så fick dom droger av hennes bröder, förklaringen var att "alla" tog droger då när det var fest.

Hon var ren ett tag men började återigen och gick över till crack å då finns det ingen återvändo.
11e feb 2012 dog hon, hennes dotter 26 juli 2015 av en överdos.
Men hon var nog drogberoende redan från födseln, "hon hade ingen chans..." som en person uttalade sig i dokumentären.
Så outsägligt sorgligt och tragiskt öde 😢

 Ikväll blir det en enkel ugnspannkaka med morotssallad med apelsin å granatäpple.
I övr får jag ladda för morgondagen, det blir flera timmar i stan...

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg