Men hörrni......





Ska vi inte ha lite glitter å glamour idag??!! 😊
Vädret ääääääär bara för tråkigt, grått, grått, grått å blött.....
Det behövs i den grå vardagen för nu är vardagen tillbaka.
Borta är julens varma sken, glimmer å mys, nu är det bara grått.......

Vardagslyx har alltid varit viktigt för mig, många gånger har jag fått höra att jag fåfäng.
Men varför kan man inte få vara "fin" å lyxig en vardag??!!
Måste man gå runt å se ut som sju svåra år??
Jag får väl erkänna att jag var mer noga för 5-10 år sen än idag men det har oxå med jobb å annat att göra.

Jag har alltid haft "fingerjobb", jobbade 12 år på fabrik.
Då lindade jag fingrarna med plasttejp varje morgon för att inte sticka sönder dom, då kan ni räkna ut hur fingertopparna såg ut efter 9 tim... 😖
Dock kunde jag ju ha ringar, armband mm men inga snygga naglar.
Jag har alltid haft sjukt dåliga naglar, jag var nagelbitare som liten dock inte den värsta sorten som biter ner halva fingertoppen men iaf.

Dom har alltid varit tunna, mjuka, skivat sig (trots alla kosttillskott man kan tänka sig..) mm men visst hade jag nagellack men särskilt snyggt var det väl inte.
Nu har jag ätit Maxobeauty för hår, hud å naglar i kanske 2 år å dom är bra.
Jag har åtminstone naglar om än att dom inte blir långa för när det blir lite längd så bryts dom som splitter eller spricker på annat vis.
Slutar jag med dom så rasar alla naglar på 2 veckor, sen tar det 3-4 veckor för att komma igen när jag börjar med tabletterna.

Men när jag jobbat på bensinmacken nåt år så gick jag å fixade naglarna för 1a gången å sen var jag fast 😄
Man är alltid välklädd med snygga naglar, ett par välformade ögonbryn å lite mascara, mer behövs inte.
Jag exponerade ju mina händer så mycket när man står bakom en disk, jag ÄLSKAR ringar, helst modell större å med snygga naglar är det oslagbart i vardagslyx 😄
Mina naglar var nästan en lokal angelägenhet i lilla Köpingsvik, speciellt bland männen  😉
Jaha, vad har du för naglar idag då??!!  😄
 
Men jag fick ge upp det när jag varit arbetslös några månader, det gick inte ekonomiskt men jag har saknat det varje dag sen dess.
Sen har jag som bekant jobbat med livsmedel å då är det big no-no med sånt så då har jag fått avstå för den skull.
Men jag hoppas verkligen att nästa jobb jag får  innebär att jag kan ha det för då bokar jag tid direkt å fixar det.
Jag har alltid varit en budgetperson, jag har alltid fixat benvaxning, plock av bryn + färg, ansiktsmask, fotvård mm själv.
Det jag lagt pengar på professionellt är håret å på den tiden naglarna.

Julklapp av lill-loppan sista julen  💖


Tänk att haft såna här naglar till det:



Har unnat mig reashopping i veckan.
Som bekant är jag lite doftkänslig men just nu går det mesta bra så jag klickade hem en edt av Lexington Ocean Blue.
En doft av vind och vatten.

Toppnot: Bergamott, citron, melon, aromatisk kryddor
Mellannot: Ingefära, viol, transparent blommig
Basnot: mysk, marin, transparent trä.
Tror den blir perfekt nu när det går mot ljusare tider å man vill ha lite fräschet i doften.
Möjligen kan mysken å violen ställa till det men hoppas det funkar.
Halva priset på Kicks 😄 
 




Lite glow är inte fel i januarimörkret....
LÓreal Glow amour på kindbenet lyser upp ansiktet 😊

Så mycket glamour har det inte varit idag.....
Jag började dagen med att åka till affären sådär 8.30 för lite komplettering.
Dock inte tillräckligt för jag får åka igen, jag har bakat en omgång bullar till mina föräldrar å jag trodde mjölet skulle räcka även till pizzadegen till kvällen men icke så jag får dra iväg igen.
Sovit "skapligt" men det är som det är, tack å lov inget jobb att passa när jag sover så dåligt.
Alltid nåt även om det suger att gå hemma...

HA EN BRA SÖNDAG !!!


Kommentarer

Populära inlägg