Fredag.....





Då var det fredag igen.....
Gårdagen var väldigt slapp till kl var 13, då fick jag sätta fart.....
Innan dess var jag rätt trött efter onsdagen, det tog en stund att få igång kroppen.
Dessutom hittade jag 2 jobb att söka å det tar sin tid att formulera sig osv innan man skickar in det.
Men kl 13 blev det att studsa in i duschen, fixa till sig å iväg till stan.
Jag handlade det sista till helgens kalas å sen till Sir James för lite nålar.

Vi gick igenom den sista månaden å sen har jag ju ont i hö fot.
Den minnesgode kommer kanske ihåg mina enorma problem med speciellt hö fot som tejpades efter sommaren -13 då jag jobbade i för dåliga skor.
Fotvalvet sjönk ner å senfästet i hälen blev sååååå irriterat å smärtsamt.
Jag hade ju foten tejpad i säkert 2.5-3 år innan det släppte.
Men sen har jag haft ont på en punkt  på insidan i säkert 2.5 år så jag bad honom titta på det. (förmodligen belastningssmärta från jobb)

Det är ett mellanben i foten, the medial cuneiform bone som är så ömt.
Det märkliga är att det alltid lika ömt oavsett om jag vilar eller går-springer.
Det är bara precis efteråt som det gör mer ont, sen är det likadant så nu ska jag börja tejpa igen å han satte 2 nålar i foten igår.
Aj som f---n vad det gjorde ont !!!
Sen fick jag ju sedvanlig akupunktur oxå.

Men idag är det inte en bra dag..... 
Vakande med en grym skallavärk å halvt förlamad hö arm, hade svårt att öht lyfta den.
Förmodligen har jag legat på en nerv el dyl, därav smärtan.
Så morgonen var lite seg, hade tänkt städa men det blev bara lite plock.
Sen ringde det en konstig signal, jag undrade vad det var??
Aah.... danspinglan A ringde upp via fb, därav den märkliga signalen.
Då skulle hon å en danspingla till åka till Börjes i Tingsryd å frågade om jag ville följa med så så blev det.
Tacksamt att få 30 min att fixa till sig, jag gick ju i städkläder 😄

En trevlig tur i glada pinglors lag å en fika blev det.
Väl hemma så bytte jag till träningskläder å gav mig ut.
Jag hade en tung huvudvärk som lurade i bakgrunden så det blev en snabb promenad på 5 km men jag är jättenöjd med det.
Jag gick genom skogen till bommen å hem igen, jag ville undvika 27an så mycket som möjligt en fredagseftermiddag, det är intensiv trafik då.
Men hemma så säckade jag ihop i soffan, huvudvärken pulserade.
Tog en migäntabl å la mig, somnade i soffan en stund.
Men det har varit segt att bli av med, är tung som ett bowlingklot på axlarna å hö axel bråkar än.
Jag vet inte om det hänger ihop med akupunkturen igår men knappast troligt...

Har plockat ihop det jag kan, resten är ju matvaror, vi åker hem till ön imorrn bitti, ska ju fira den nyblivna 20 åringen.
Men sambon är jätterisig så kanske jag får åka själv, får se hur det är imorrn.
Nu blir det soffan för resten av kvällen så hoppas jag huvudet är bättre imorrn.....

HA EN BRA KVÄLL !!

 



Kommentarer

Populära inlägg