Trettondedag jul.....


Den sista helgdagen för jul-å-nyår 2019 är här......
Jag har ett ensamt adventsljus kvar men det är snart ett minne blott.
Å det är väl som det ska om än med viss vemodighet  men så är det.
Nu är det obönhörligen slut med ledighet, sambon har varit ledig i 19 dagar.
Helt galet så fort den tiden har gått, 3 veckor sen dotter å svärson landade i Svea Rike.

Nu ska han börja jobba redan 5.30 istället för kl 6 som innan, dom har mycket jobb nu till semestern, efter semestern så får dom sluta klockan 12 på fredagen då det är betydligt mindre med jobb planerat.
Dom jobbar alltså in den tiden nu men det innebär att han får kliva upp kl FYRA på morgonen å komma hem 1.30 på natten då dom även på kvällsskiftet jobbar 30 min extra per dag.
Fy faan.... för att citera Al Pitcher, jag är inte avundsjuk på dom.
Jag hoppas verkligen att han orkar det, att inte kroppen säger ifrån på nåt vis.

Även för mig som bara "går hemma" så återgår det till vardagen igen vilket jag verkligen ser fram emot.
Idag är det som bekant helgdag så idag var det inget rehab-bad för mig men nästa mån är det dags att hoppa i rehabbassängen igen.
Jag har 4 ggr kvar på denna omgången men fick reda på i onsdags när jag var hos fysioterapeuten att man kan bli beviljad en omgång till så det hoppas jag på.
För så mjuk å smidig som jag är när jag varit där så vore det suveränt att få det.

Idag har det varit en slappardag, jag skippade motionen idag.
Jag är ftf så otränad att jag vill inte dra på mig benhinneinflammation el annat pga överbelastning så det fick bli vilodag.
Denna sista helgdag lyxade jag till det med lyxfrukost åt oss.
Jag bakade scones med en touch av mörk choklad, tillsammans med osten Folke å förra sommarens jordgubbsmarmelad är det sanslöst gott !!
Jag har förberett en kycklingpaj, pajskalet står i kylen, allt är förberett, bara att slänga ihop det å grädda när vi vill ha middag.

Det blir en tur till stan imorrn, behöver storhandla , dessutom behöver jag ett nytt pannband.
Köpte ju ett nytt för drygt 2 år sen när italienskan bad om ett i julklapp för det blåser så på Sicilien men det kom bort på nåt vis.
Antingen snodde nån det på gymmet jag var på då eller så tappade jag det mellan gym å parkeringen.
Det svider för det var suveränt bra men så är det, det gamla har fått duga så länge men jag behöver verkligen ett nytt.

Ikväll blir det väl cancergalan på tv men sen börjar en dokumentär om Whitney Houston.
Jag vet inte om det är den jag sett innan men det ger sig ju...

HA EN BRA KVÄLL !!



Kommentarer

Populära inlägg