Årets ljusaste dygn.......



....... går mot sitt slut.
En nästan magisk tid här i midnattssolen's land...
Men än får vi njuta nån dag av det innan det vänder..

Kl 20 när vi skulle stängt så var uteserveringen full med gäster samt på övre däck.
En helt fantastisk kväll med utsikt över ett glittrande Kalmarsund.

11 timmars jobb med 30 min rast är avklarad, imorrn blir det nog inte lika länge..
Det är förmiddagen o mitt på da'n det är mycket folk men sen droppar dom av.
Var o en firar på sitt vis men inte på restaurang iaf.

Lördag blir nog sju resor värre...
Då är det kaos överallt på Ö'a..
Precis ALLA ska äta ute o shoppa den dagen, en av de bästa dagarna för handlarna på hela året.

Jag var vid hans grav sent igår kväll o satte en blomgrupp med blågula blommor där.
Blev så fint med det vita korset i bakgrunden.

Sorgen är så bottenlös över att vi inte fick "De sista ljuva åren.." ihop.
Inte fick njuta av allt det vackra nu, det som han inte gett sig tid till innan..

Jag är så tom utan honom...

Ha en ljuvlig Midsommarnatt !!

Kommentarer

  1. Förstår att det känns orättvist.. Och tomt... Önskar jag hade något att säga till tröst.

    Lena - jobba inte för mycket. Ta hand om dig. Det hade han velat.

    Jag håller med dig om ett rent hus (apropå ditt tidigare inlägg)Jag KAN inte njuta innan det är rent...

    Många kramar och hoppas du får en fin midsommar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg