Lika magisk......

...... som kvällen var i tors på jobbet, lika rytande ilsket rev stormen igår i hamnen...

Fullständigt makalöst hur det blåste o regnade!!!
TROTS vädret hade vi en hel del matgäster även om dagen var "lugn".

Men det är mäktigt, det är verkligen Moder Naturs krafter!!!
Vi hade ett par inblåsta seglare som kunder men det är en av världens sämsta hamnar att söka lä i.
Finns ingen pir el vågbrytare som tar emot vågornas krafter utan det blåser rätt in i hamnen.
När jag kom så piskade vattnet upp på kajkanterna, det lugnade sig en aning runt middagstid för att senare öka igen.

Vattnet flöt på vägen strax söder om Föra när jag körde hem fr jobbet.

Nu är jag ledig i TVÅ hela dagar men idag ska jag till Kalmar.
Jag ska till psyket för att träffa min kontakt o sen blir det nog lite shopping.
Uppdatera underkläderna kanske man skulle göra, fick sms fr bl a Kapp-Ahl med 20% extra på rean, tag 3 för priset av 2 (på underkläder)  så det får man kanske titta på.

Har shoppat en del på nätet i form av fräscha tshirts o nåt annat är jag knappt i behov av.
Jobbar ju mest o har jobbarkläder på mig.

En tur till IKEA kanske, får se vad jag orkar med.

Blåsigt värre idag oxå men inget regn än så länge iaf.

En tur till min älskades grav blir det nog oxå om det inte ösregnar ef Kalmarbesöket.
Vattna lär jag inte behöva göra, det har vår Herre sett till att fixa....

Imorrn är det den årliga marknaden här i stan, hoppas bara inte det regnar bort fullständigt... :(
En o annan påläggskorv blir det, lite bakplåtspapper men inte muffinsformar.
Jag hittade 150 st + några till när jag städade skafferiet förra helgen så jag klarar mig :D

När jag kommer hem ska jag icke göra ett skiiiiit, nada, jag ska VILA!!!
Ligga på soffan o läsa tidningar jag köpte i helgen o titta på tv.
Inte ens lyfta ett finger i onödan.

Lilla Hjärtat måste ut o kissa men det är största ansträngningen när jag väl kommer hem.
Barnen stannade kvar på Gotland så dom är inte heller hemma..

HAVET...

Havet ger mig ro....
Att sitta vid strandkanten o se vågorna rulla in är nog det mest rogivande som finns..
Ingen våg är den andra lik...

Havet tar o Havet ger....
Många är de fiskare/sjömän som fått Havet som grav...
Många är de som överlevt på vad Havet gett i svåra tider...

Havet tar ingen hänsyn till vad vi vill..
Det bestämmer, det är bara att acceptera o anpassa sig...
Vackert böja sig för dess nycker o krafter om man vill klara sig...

Havet är mäktigt, kan vara lika magiskt vackert som rytande ilsket..
Men det är lika kraftfullt vilket som...

Havet ger mig tröst o styrka...
Havet ger mig sinnesro....


Nu ska jag läsa våran lokaltidning, ta en välbehövlig dusch, äta frukost o sen åka iväg.
Återkommer med ev shoppinginköp...

HA EN BRA DAG!!



Kommentarer

  1. Å tänk vad vi e priviligierade som får BO så nära det där mäktiga havet...finns nog inget som facinerar mig mer!!

    Ha en bra dag vännen!
    Kram //B

    SvaraRadera
  2. Ja vatten är bäst...kramar!!!!

    SvaraRadera
  3. Man märker mer av vädret när det är ett hav i närheten, det är då sant. Här mitt i Sverige är det alltid ganska lungt.

    SvaraRadera
  4. Njut nu av din ledighet. Misstänker att sorgens slöja fortfarande gör dig trött. Kram

    SvaraRadera
  5. Skönt att vara ledig ett tag och att inte ha för mycket planerat! Mys med lilla hjärtat och visa oss shoppingen sen!

    SvaraRadera
  6. Oj ja - fy hundan för detta sommarväder!!! Har blivit helt vattensjuk och vet inte riktigt vad jag skall ta mig till... *suck*

    Du gör HELT rätt i att vila! Kram på dig

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg