Mittiveckan.....

... är det o sommarlovet har börjat för tonåringen.
Sonen har EN dag till så får han oxå sommarlov på fre !!!
Skönt för dom ef en lång termin.
Tonåringen har gått i temporära baracker 3 min från där vi bor, hon får komma till en totalrenoverad skola till hösten.
Flyttlassen har redan börjat gå..

Har varit uppe sen ottan idag innan halv 6!!
Ska enn ha nå gjort får enn stiig opp i otta' som de gamla sa förr.
Så sant,så sant....

Har hunnit med en del idag o klockan är halv 2.
Ut med lilla Hjärtat kl 7 idag till strax ef halv 8.
Frukost för henne o mig, sen en dusch.
Iväg till affären o köpa 10 rosor till min älskades grav o så knöckte jag några prästkragar i mina föräldrars trädgård.
Där finns sådär en 1000 st el så.. (njaa, kanske lite överdrivet men många är det..) 

Ner till hans grav, dom (vaktmästarna..) hade rensat upp alla gamla blommor så det var bara mina, barnens, lilla A's o mina föräldrars kvar men dom slängde jag. 
Barnens ansade jag, tog bort det fulaste men lät resten stå.
Att min o lilla A's fortf är "fina" beror nog på att det är låga arrangemang.
Blir som torkade eterneller ist.

Gjorde 2 vaser av buketterna med 5 rosor/prästkragar i varje, blev så fint så jag satte de på varsin sida om hans grav.

Fortf så ofattbart att det är HAN som ligger där....
Han som skulle bli min man o älska varann resten av livet....
Att vi skulle få tillbringa "De sista ljuva åren" ihop...

Varför blev det inte så???

In till stan en snabbis....
Trodde jag.....
Det är ju studenttider..

Letade ef ett stenhjärta att lägga vid hans grav, hittade ett stort som man kunde vända på o plantera i.
Köpte det inte, tyckte det var lite onödigt stort, får se om jag kan hitta nåt liknande men mindre.

Hittade ju andra stenar med text på men dom är å andra sidan för små o pluttiga för att lägga ute... *suck*..

In på Lagerhaus...
Köpte rosaprickig diskborste, rosaprickigt presentpapper.
Ska bli rosa i köket under sommaren..
När kassörskan frågade om jag gillade prickigt insåg jag att jag har en rödprickig top på mig.. :D

Hade ett sällskap på 7 pers igår som bokat bord....

När dom gick så stod jag utanför o pratade emd C.
Då kom ena kärringjäveln fram till mig, la handen på min arm o sa:

-Aaah du..... du tar en bricka o dukar av va??
Vi gjorde inte det för det var så mycket...

Nähä, men hon orkade lyfta sitt feta arsle fr stolen o hämta käket iaf !!!
Vi har en mycket enkel servering, det står lappar om att "Vänligen ställ disk i brickvagnarna" men kärringen var väl analfabet.. :((((
Vi har ingen bordsservering o inte ska vi duka av ef dom heller men det får man göra iaf ibl. Om hon inget sagt utan bara gått som en del gör hade det inte sett en 100 del så illa ut som när hon öppnade truten o vräkte ur sig det..

Men jag är ju bara ett simpelt köksbiträde....

Nu ska jag hälla mig i soffan ett tag o vänta in barnen, sen middag med dom.
idag blir det kotletter m rostade rotsaker o jordgubbscheesecake till efterrätt.
Bakade den igår för 1a gg så det ska bli kul att se hur den blev.
Recept o bild kommer senare..

HA EN FORTSATT BRA DAG!!



Kommentarer

  1. Vilken fräck människa! Om man inte orkar ta reda efter sig får man väl gå till en restaurang där det ingår, och även betala därefter!

    SvaraRadera
  2. Vilken skitkärring!! Och du livet är bara för orättvist skickar över massor av kramar till dig

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg