Det har varit.....

........2 riktigt jävliga dagar, det har ni nog förstått..
Men snart ska jag åka ner till hans grav, det brukar kännas bättre efteråt.

Nu är jag klar, el så klar som jag kan bli. 
Väntar på de sista maskinerna tvätt innan jag åker iväg.
Blev dock ingen skåplucketvätt, jag orkade helt enkelt inte.

Det går säkert utmärkt att fira midsommar ändå...

Men det är skönt med ett riktigt, riktigt rent hem.
Jag kan inte hålla med de som säger att man ska ha lite skit i hörnen, skippa städning o sänka ambitionerna. 
Jag kan inte koppla av i ett skitigt, rörigt hem, jag får total hjärnsnurr...
Mer än vanligt alltså....
Jag blir superstressad mentalt av rörighet o krypningar om det är skitigt.
Lite damm på fönsterhylla o bokhylla skiter jag i men resten måste vara rent.

Har t o m vaxat benen idag ef duschen, insåg att jag inte gjort det sen jag åkte till Italien..
Å andra sidan är det bara jag som "lider" av det numera..

Gick en sväng på stan, köpte 2 L jordgubbar, ska göra fyllningen till cheesecaken ikväll när jag är tillbaka.
Har bakat 46 bullar o 75 pepparkakor o botten till den..
Kan säga att det är INTE det optimala att stå å kavla pepparkakor när det är 28.4C i köket o 32 utanför fönstret..
Men rackarns vad goda dom va'....

Till middag idag blev det nåt jag köper 2-3 ggr/år..
Hämtpizza !!
Jag orkade bara inte stå å laga mat :(

Imorrn åker barnen, dom ska fira midsommar på Gotland med pappa.
Sen har jag bara lilla Hjärtat o mig att ta hand om..

En stund på soffan nu innan sista tvätten är klar...

HA EN SKÖN KVÄLL


Kommentarer

  1. Jag blir oxå stirrig nr det är rörigt, men hinner inte hålla efter... Tycker du är fantastiskt välorganiserad och strukturerad!

    Skickar styrka och värme som du kan ha till hands tunga dagar. Pussa lilla hjärtat från mig, hon har en viktig uppgift!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg